Oploskoffie Nescafé krijgt wereldwijde impuls


Nestlé, het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld en ’s werelds grootste koffiebrander, komt met een wereldwijde campagne om oploskoffie van het merk Nescafé extra onder de aandacht te brengen. Door de komst van steeds meer merken koffiecups, waarmee je eenvoudig een topkwaliteit kop koffie zet, wordt er steeds minder oploskoffie gedronken. Speciaal onder jongeren, met als eerste focus op het gekoelde koffiemerk Shakissimo.


Nestlé is bekend van vele grote koffiemerken, zoals in Nederland met de merken Nescafé, Nespresso en Dolce Gusto. Maar wereldwijd ook eigenaar van de in Nederland en België minder bekende merken Taster’s Choice, Ricoré, Ricoffy, Bonka, Zoégas en Loumidis.


Nescafé

Nescfé is wereldwijd de meest gedronken koffie en wordt in bijna alle landen in de wereld verkocht. Wereldwijd wordt er per seconde gemiddeld 4.600 kopjes Nescafé gedronken. Het merk heeft binnen de markt van oploskoffie een marktaandeel van 44,3 procent.


Oploskoffie

Oploskoffie, ook wel vriesdroogkoffie of instant koffie genoemd, is koffie in poedervorm. Eenvoudig doordat enkel heet water op de oploskoffie gegoten hoeft te worden. Maar wel met een beduidend andere smaak van koffie gezet van vers gemalen koffiebonen. Oploskoffie wordt gemaakt van geconcentreerde gezette koffie, gesproeidroogd in hete lucht of gevriesdroogd bij minus 40°C om het water uit de koffie te krijgen. Je krijgt dan pure korreltjes koffie, goed om enkel met heet water een kop koffie mee te zetten en uitstekend te bewaren.


De focus van Nescafé ligt op het winnen van marktaandeel onder vooral jonge consumenten. Het voedingsmiddelenconcern gaat zich vooral via social media zoals Facebook op de jonge doelgroep richten. Vanuit het hoofdkantoor in Zwitserland worden wereldwijde thema’s verzonden die vervolgens door de dochterondernemingen in de verschillende landen op maat voor dat specifieke land worden gemaakt.


Shakissimo

Shakissimo, een oploskoffie gemengd met melk, is een onlangs door Nescafé gelanceerd merk in Europa. In eerste instantie wordt de campagne van Nescafé gefocussed op dit merk. Shakissimo heeft 3 smaken koffie, alle drie varianten met melk, een latte espresso, een latte macchiato en een latte cappuccino. Alle drie te vinden in de koelvitrine en in een speciale verpakking klaar om te schudden voor een romige schuim op de drank. Heerlijk.


Bron: Distrifood.nl