Wij maken gebruik van cookies om deze website voor u te optimaliseren. Lees meer over ons privacybeleid.
Koffievergelijk
10 feiten over Nespresso
Nespresso is het koffie zetsysteem dat ontwikkeld is door Nestlé. Het bedrijf is gevestigd in Lausanne en wordt geleid door Richard Girardot. De naam Nespresso is een samenvoeging van Nestlé en espresso. De koffie in de Nespresso capsules is zuurstofvrij (enkel met stikstof) in een alumiunium capsule verpakt waardoor de koffie lang vers maakt. De koffiemachine opent de Nespresso capsule en perst er met een druk van 19 bar heet water doorheen. Het resultaat ... een heerlijke espresso. Het aandeel van Nespresso in de wereldmarkt voor espresso koffiemachines bedraagt ongeveer 27%.
Nespresso staat bekend vanwege de constante innovaties, een onvermoeibare groei en uitstekende winstcijfers. En natuurlijk om George Clooney. Onderstaand 10 leuke feiten over Nespresso:
2,5 miljard
De omzet van Nespresso bedroeg in 2010 3,2 miljard Zwitserse frank, of 2,5 miljard euro. Ter vergelijk: 10 jaar geleden bedroeg de omzet 132 miljoen euro, oftewel het bedrijf heeft de afgelopen jaren een stormachtige groei doorgemaakt. De omzet komt voor 60% uit Europa, 20% uit Frankrijk en 20% uit de rest van de wereld.
22.700
Sinds 2008 wordt de koffie voor de Nespresso capsules in de Nespresso fabriek in Avenches in het kanton Vaud in Zwitserland geproduceerd. Hier staan 13 productielijnen 7 dagen per week en 24 uur per dag te draaien om te kunnen voldoen aan de 100.000 wekelijkse bestellingen. De Nespresso fabriek is 22.700 vierkante meter groot, dat is dezelfde oppervlakte als 7 voetbalterreinen.
5.500
Dit is het aantal medewerkers, verspreid over 50 landen, dat er werkzaam zijn bij Nespresso, zowel in het business-to-business als in de business-to-consumer tak. Ter vergelijk: in 2000 waren er 331 medewerkers in dienst van Nespresso.
6 miljard
Het aantal verkochte Nespresso capsules in 2010. Ter vergelijk: in 2000 werden er 450 miljoen capsules verkocht
12.300
Wereldwijd worden er elke minuut 12.300 kopjes Nespresso koffie gedronken, gemaakt uit de Nespresso capsules.
20
Dit is de brutomarge, 20 centiemen, die Nespresso als winst maakt op elke verkochte Nespresso koffiecapsule. De koffiezetapparaten van Nespresso waren eerst alleen geschikt voor de Nespresso capsules, maar inmiddels ook voor de L'Or Espresso capsules van Douwe Egberts. Vandaar ook alle rechtszaken van Nestlé tegen Douwe Egberts, want de combinatie van machines die enkel de eigen capsules kunne gebruiken, is de kip met de gouden eieren
1976
Het jaar van de uitvinding van de Nespresso koffiecapsules. Uitgevonden door Eric Favre,in die tijd een gewone medewerker van Nestlé. Hij vond zijn inspiratie voor deze uitvinding in de Romeinse koffiebars die hij tijdens zijn vakantie in Italië had gezien. Hij haalde destijds zijn werkgever over deze koffiecapsules te laten patenteren en op die manier verloor hij in één klap zijn intellectuele rechten. Sindsdien heeft hij een systeem van capsules ontwikkeld voor Lavazza (Lavazza A Modo Mio) en nu is hij bezig met een gelijkwaardig project voor thee.
43 miljoen
Het reclamebudget van Nespresso in 2010. Nespresso was hiermee de belangrijkste adverteerder in zijn sector in Frankrijk
5 miljoen
Sinds 2004 is George Clooney ingezet voor de promotie van de Nespresso koffiecapsules. Met zij bekende slogan: Nespresso... What else? Hij is geselecteerd door de leden van de Nespresso Club en zijn gage per spot zou zo'n 5 miljoen euro zijn. Maar ... wie kent hem niet? Hij heeft het merk Nespresso wereldwijd een enorme bekendheid gegeven.
215
Wereldwijd heeft Nespresso 215 winkels. Chique boetieks die essentieel zijn om een relatie met de klant op te bouwen. De winkels geven de klant een exclusieve en luxueuze ervaring bij de aankoop van de koffiecapsules, je krijgt de indruk tot een geselecteerd groepje vips te behoren. Wereldwijd worden er 35% van de koffiecapsules via de eigen Nespresso winkels verkocht. Toch is internet veruit het belangrijkste verkoopkanaal voor de capsules, namelijk 51% wordt er verkocht via het internet.
Bron: Vacature.com
Segafredo Zanetti op Taste of Amsterdam
Het jaarlijks terugkerende culinaire evenement Taste of Amsterdam is dit jaar van 22 t/m 25 september in het Amstelpark in Amsterdam. Alle bekende en minder bekende namen uit de culinaire wereld, waaronder koffiespecialist Segafredo Zanetti, zullen er aanwezig zijn.
Het Italiaanse koffiemerk Segafredo wil iedereen kennis laten maken met ‘il vero espresso italiano’. Segafredo staat voor de originele en authentieke Italiaanse Espresso. En wil wie dat niet ervaren? Volgens Retailmanager Martijn van Loon van Segafredo is dit evenement een prachtige mogelijkheid om Nederland kennis te laten maken met de Il vero espresso italiano. En hoe kan dat beter dan een heerlijke kop koffie na een culinaire dag?
Voor de Taste of Amsterdam wordt het Amstelpark omgetoverd tot een walhalla voor liefhebbers van lekker eten en drinken. Chef-koks vertonen hun kosten en op de Foodie Markt kun je naar hartelust shoppen tussen de pure producten en ingrediënten.
Meer informatie over de Taste of Amsterdam 2011 is te vinden op www.tasteofamsterdam.com
Bron: BuroSix
Naast de kwaliteit van de koffie vinden consumenten die regelmatig onderweg koffie kopen een gunstige ligging van het verkooppunt ook van cruciaal belang.
Ondanks de gestegen koffieprijs de afgelopen jaren gaven 14% van de respondenten van het onderzoek aan laatste jaren vaker een kopje koffie te drinken. In 2008 kostte een op koffie in de Verenigde Staten gemiddeld 2,25 dollar. In 2010 lag dat bedrag gemiddeld al op 2,36 dollar.
Bron: OutofHome
Eerder al verschenen in een lijst met verbluffende feiten over Starbucks dat de koffie keten wereldwijd gemiddeld zo’n 2 filialen per dag opent. En nu is dus China aan de beurt. De koffieketen heeft op dit moment 470 vestigingen en wil tegen 2015 Chinese vestigingen hebben waar de lekkerste cappuccino's, frappuccino’s en latte macchiato’s geschonken worden. Ook voor Zuid-Korea en Vietnam zijn er al concrete plannen. Namelijk 700 koffie vestigingen in 2016 in Zuid-Korea en in 2013 vestigingen openen in Vietnam.
Volgens Starbucks-voorzitter Jinlong Wang heeft de koffie industrie in China enorme potentie. Vijfduizend jaar geleden dronk men er alleen nog maar thee, maar onder andere Starbucks heeft er een nieuwe koffiecultuur gecreëerd. En die wil Starbucks nu graag verder uitbreiden.
Ondanks de wereldwijde zware economische omstandigheden zijn de verkoopcijfers voor Starbucks in het 2e kwartaal in Azië constant gebleven. De totale winst uit internationale verkopen in die periode is wel gestegen, namelijk met 20%. Deze winst was goed voor 23% van de totale Starbucks verkopen.
Bron: RetailReality
Maar helpt koffie dan bij afvallen? Of misschien groene koffie?
Bekend van koffie is de alertheid na het drinken ervan. Dit komt doordat eiwitten in de spieren worden afgebroken waarvan energie wordt gemaakt. Cafeïne zorgt ervoor dat je niet alleen alerter bent, maar het maakt ook vetreserves vrij. Maar bij sommige mensen zorgt dit er juist voor dat ze meer trek in vet krijgen. Dus of dit voor iedereen een positief effect is?
Koffie verhoogd de stofwisseling (metabolisme). Koffie zorgt ervoor dat het lichaam meer calorieën in rusttand verbrandt en dat de bloedsuikers voor langere periode verhoogd blijven zodat je minder snel een hongergevoel ervaart. Koffie verbetert ook het prestatievermogen bij het sporten, waardoor je langer intensief kunt sporten. En daarmee kan uiteindelijk meer calorieën en vet worden verbrand. Veel suiker en melk in de koffie zijn niet echt verstandig voor bij het afvallen, zwarte koffie is aan te bevelen.
De nieuwste hype rondom afvallen in groene koffie of thee als afslankmiddel. Enkel het drinken van afslankkoffie heeft geen invloed op de BMI en de spiermassa en zorgt er dus niet voor dat je afvalt. Afslankkoffie kan absoluut een bijdrage leveren, maar het gaat om en geheel van gezonde voeding en voldoende beweging.
Bron: Dieetvandaag.nl
AVIA tankstations gaan Segafredo koffie schenken
Segafredo en AVIA hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Voortaan zal er Segafredo koffie gedronken kunnen gaan worden binnen het AVIA koffieconcept, dat onderdeel gaat uitmaken van het binnenkort nieuw uit te rollen AVIA Shopconcept.
Kwalitatieve goede koffie wordt steeds belangrijk. Niet alleen thuis waar consumenten steeds meer verse bonenmachines hebben staan of een Nespresso koffiemachine hebben staan, maar ook op kantoor en onderweg. Ook onderweg vindt men een goede kop koffie ook steeds belangrijker.
Binnen het nieuw uit te rollen koffieconcept bij de tankstations van Avia moet Segafredo als koffiespecialist garant staan voor een goede kwaliteit en een Italiaanse look & feel.
Segafredo is uitgegroeid tot een wereldwijd koffiemerk met eigen koffieplantages. Op deze koffieplantages worden de Arabica en Robusta koffiebonen in grote hoeveelheden verbouwd. In totaal komt er jaarlijks 160.000 ton koffie van deze plantages.
Bron: Avia
Nespresso en Dolce Gusto de helft goedkoper? Het Zwitserse ITA Caffè Group komt met een prijsdoorbraak
Het Zwitserse ITA Caffè Group lanceert binnen afzienbare tijd koffiecapsules voor de Nespresso en Dolce Gusto capsules. Eigen ontwikkelde capsules die in nagenoeg alle bestaande espressomachines te gebruiken zijn, en… met een verkoopprijs die minimaal 55% lager ligt dan de huidige Nespresso en Dolce Gusto capsules.
De ITA Caffè capsules vervangen alle bestaande Nespresso en Nescafé Dolce Gusto capsules. Ook komt er een vervangende capsule voor de Nespresso Business apparaten. Het Zwitserse bedrijf verwacht binnen afzienbare tijd een aanzienlijk marktaandeel in de internationale espressomarkt te behalen en aan de gevestigde merken een gevoelige klap uit te delen. De capsules worden vooralsnog alleen in Zwitserland, Frankrijk en Nederland via internet verkocht.
Ita Caffè Group komt binnenkort met 2 smaken capsules. Later volgen er nog meerdere varianten.
De capsules voor de Nespresso apparaten gaan minder dan € 2,00 kosten voor 10 stuks. Ter vergelijking: de originele Nespresso capsules kosten € 3,60 voor 10 stuks en de L’Or EspressO capsules van Douwe Egberts € 3,09 voor 10 stuks. De capsules van Ita Caffè Group worden verkocht per 60 stuks, 6 dozen van ieder 10 stuks.
De Nescafé Dolce Gusto capsules worden ook stukken voordeliger bij Ita Caffè Group, namelijk € 2,75 voor 20 stuks. De huidige Dolce Gusto capsules kosten € 4,99 voor 16 stuks. Ook hier dus een forse prijsverlaging.
De koffie van ITA Caffè Group is Fairtrade en de blends samengesteld door internationale koffiespecialisten. Onafhankelijke koffiebranders hebben de koffie al als superieur beoordeeld. Van de netto winst zal ITA Caffè Group jaarlijks een vast percentage uitkeren aan de koffieboeren. Dit bedrag moet ten goede komen aan de leef- en werkomstandigheden van lokale koffieboeren en aan innovatieprojecten gericht op duurzaamheid.
De lancering staat gepland voor december 2011 op de Zwitserse markt. Daarna zullen de capsules naar Frankrijk en Nederland komen. De merknaam blijft voorlopig nog geheim, maar voor de introductie staan grote mediacampagnes gepland. De andere landen in Europa en de Verenigde Staten komen later aan de beurt.
Hou deze site in de gaten, wij zullen u op de speciale ITA Caffè Group pagina van alle ontwikkelingen op de hoogte houden.
Bron: Maussen
London Fog
Benodigdheden: 2,5 dl vanille ijs 2,5 dl zeer sterke koude koffie 2,5 dl whiskyBereiding: Verdeel het ijs over hoge glazen. Schenk er de koffie en whisky gelijkmatig overheen. Voeg bij ieder glas een rietje en lepel toe. Dien het ijs meteen op. (Bron: Kookboek Koken zonder Grenzen)
En dan smullen maar !
We horen het ook graag als jij een lekker recept voor koffie hebt. Deel hem via deze site en we zullen daarnaast het recept ook op de receptenpagina plaatsen.
Producten 761 tot 770 van 921 in totaal
- Pagina Vorige
- Pagina 1
- ...
- Pagina 75
- Pagina 76
- U lees momenteel pagina 77
- Pagina 78
- Pagina 79
- ...
- Pagina 93
- Pagina Volgende
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- oktober 2021
- september 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- januari 2021
- december 2020
- November 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- November 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- November 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- November 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- November 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- december 2015
- November 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- November 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- November 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- November 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- November 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- November 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010