Nespresso daagt je uit om koffiekenner te worden


Koffiemerk Nespresso wil Nederlanders opleiden tot koffiekenners, tot echte koffieconnaisseurs. Volgens het merk is er nog veel te leren over de herkomst van koffie, smaakprofielen, het proces om tot de perfecte kop koffie te komen etc. Wijn kennen de meesten veel over maar bij koffie is nog een flinke weg te gaan.

Het merk Nespresso, onderdeel van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestlé dat ook eigenaar is van de merken Dolce Gusto en Nescafé, heeft daarom een online test gelanceerd waarin Nederlanders worden uitgedaagd om hun koffiekennis langs de meetlat te leggen. En je kunt zelfs een prijs winnen, dé Nederlandse koffieconnaisseurs wint een reis naar het koffieproducerende land bij uitstek, Costa Rica.

Geniet nog meer van koffie door het verhaal erachter te kennen

Algemeen directeur Nespresso Nederland Mark Ruijgrok geeft uitleg over de online test: Nederland omarmt kwaliteitskoffie met steeds meer enthousiasme. De kunst van het proeven en het kennen en herkennen van smaken krijgen steeds meer aandacht. Koffietermen en kennis van verschillende aroma’s wordt bijna onmisbaar. Steeds meer Nederlanders proeven het verschil tussen een Chardonnay en een Sauvignon Blanc. En dit willen we als Nespresso ook bereiken met koffie. Meer leren over koffie en Nederlanders in staat stellen hun koffiekennis te testen maar ook uit te breiden. Volgens het koffiemerk genieten mensen nog meer van hun koffie als zij het verhaal erachter kennen.

De online koffietest van Nespresso

De online koffietest bevat 40 vragen, verdeeld in 4 categorieën: oorsprong, terminologie, proces en smaak. Vragen als, welk land produceert de meeste koffiebonen en welke omgevingsfactoren zijn van invloed op de versheid en daarmee de kwaliteit van de koffie, komen in deze test voor. Deelnemen aan de online test kan tot uiterlijk 15 juli 2015. En dé beste koffieconnaisseurs van Nederland mag dus samen met een reisgenoot naar het land van de koffieplantages Costa Rica.

Bron: Nespresso.com