Eetbare koffiebeker experiment van KFC


KFC, de fastfoodketen voluit geheten Kentucky Fried Chicken, gaat in zijn Britse restaurants experimenteren met eetbare koffiebekers. De bekers zijn gemaakt van koekdeeg met een laagje hittebestendige witte chocolade en met een buitenkant van suikerpapier voor het uiterlijk.

KFC Corporation is een fastfoodketen die kipproducten verkoopt, met ruim 16.000 vestigingen in 100 landen. De keten bestaat al sinds 1952 en is onderdeel van Yum! Brands, o.a. ook eigenaar van Pizza Hut en Taco Bell, en is het grootste fastfoodbedrijf ter wereld. en werkt volgens het franchise model.

De introductie van de eetbare koffiebeker valt samen met de introductie van Starbucks Seattle’s Best Coffee in de fastfoodrestaurant. De beker moet dan ook vooral als een stunt gezien worden. Maar… ook ontwikkeld met het oog op de huidige duurzaamheidstrends. Al zal waarschijnlijk de beker niet echt helpen in de strijd tegen obesitas.

De ontwerpers van de koffiekop van KFC, het bedrijf Robin Collective, is zeer te spreken over het experiment. Volgens het bedrijf smaken de koffiebekers niet alleen heerlijk, maar is ook de geur geweldig, door het toevoegen van aangename aroma’s. Geuren als kokoszonnecreme, vers gemaaid gras en wilde bloemen zijn toegevoegd om positieve herinneringen op te roepen geassocieerd met warm weer, zonneschijn en de zomervakantie.

Het Lavazza eetbare koffiekopje

De Italiaanse koffiebranderij Lavazza was overigens de eerste die experimenteerde met eetbare koffiebekertjes. Met als naam Cookie Cup: Sip the coffee then eat the cup. Door de suikercoating was het kopje waterdicht en bleef ook nog lekker knapperig na het drinken van heerlijke Lavazza koffie.

Bron: DeOndernemer.nl