Terug

Lavazza

Lavazza koffie

Lavazza is wereldwijd het symbool van de Italiaanse espresso. Daarnaast is Lavazza marktleider op het gebied van espresso koffie in Italië met een marktaandeel van maar liefst 48%. Oprichter Luigi Lavazza begon met het merk in 1895 met de start van een supermarkt in het centrum van Turijn.

Lavazza assortiment

Ons assortiment van Lavazza koffie bestaat uit Lavazza koffiebonen, Lavazza gemalen koffie, Lavazza A Modo Mio capsules en Lavazza koffiepads voor uw Senseo.

Tonen als Lijst Foto-tabel
Van laag naar hoog sorteren

31 producten

Pagina
  1. Lavazza Tierra Exclusive Blend
    Lavazza Crema e Gusto gemalen koffie

    Lavazza Crema e Gusto gemalen koffie is een van de krachtigste en smaakvolste melanges van Lavazza. Een authentieke Italiaanse koffie.  De Lavazza blend van 30% arabica koffiebonen en 70% robusta koffiebonen is een zachte en intense blend. Een koffie met een rijke crema laag met een volle chocoladeachtige smaak met een volle en krachtige body. Gemalen koffie. Inhoud: 250 gram

    Lavazza gemalen koffie is ook te koop bij Bol.com en Amazon.nl.

    Lees verder
    Vanaf € 2,95
Tonen als Lijst Foto-tabel
Van laag naar hoog sorteren

31 producten

Pagina

Lavazza

Lavazza logoLavazza, officieel geheten Lavazza S.p.A., is tot op de dag van vandaag een Italiaans familiebedrijf, in 1895 opgericht door Luigi Lavazza. In het historische centrum van Turijn, tussen de Via Garibaldi en Piazza Castello, ligt San Tomasso 10, de start van Lavazza met de eerste Lavazza winkel, gespecialiseerd in branden en verkopen van koffie. Het koffiemerk heeft z’n thuisbasis in de Italiaanse stad Turijn, is marktleider in Italië en is wereldwijd bekend van haar espresso koffie.

Lavazza is vanaf het begin van de 20e eeuw een koffiemerk dat opviel, doordat het als eerste merk melanges van koffiebonen van verschillende herkomst combineerde. Combinaties met als doelstelling het allerbeste resultaat, anders dan destijds concurrenten deden. En dit heeft de branderij geen windeieren gelegd … het merk is in meer dan 90 landen aanwezig, heeft wereldwijd een omzet van ruim 1,4 miljard euro en er worden jaarlijks meer dan 17 miljard kopjes Lavazza koffie gedronken.

De allereerste slogan van koffiemerk Lavazza uit 1950 was ‘Caffè Lavazza, paradiso in tazza’, Lavazza koffie, de hemel in een kopje). In die tijd kwam ook al de eerste versie van de Lavazza Qualita Oro koffiebonen op de markt, heden ten dage nog steeds een van de hardlopers van het Italiaanse koffiemerk. De echte onbetwiste koploper van het koffiemerk in thuisland Italië is de Lavazza Crema e Gusto koffiebonen, dé favoriete koffie voor meer dan 30% van alle Italianen. Iets anders waar het merk bekend om staat, zijn de Lavazza kalenders, voor het eerst verschenen in 1993. Met een jaarlijkse uitgave van de kalender, met altijd als onderwerp de unieke relatie tussen de wereld van de fotografie die van Lavazza koffie. Afwisselend gemaakt door topfotografen, inmiddels zijn de kalenders ware collectors items geworden.

Lavazza koffie

Lavazza koffie staat wereldwijd symbool voor authentieke Italiaanse koffie, espresso genoemd. De perfecte espresso kent vier gouden regels: een unieke melange, een fijne maling, de machine en de hand van de meester, in koffieland barista genoemd. Lavazza streeft zowel met haar koffie’s als met het bedrijf naar continue verbetering en innovatie. Het bedrijf zet zich verder in voor economische, ecologische en sociale duurzaamheid. Hét koffiemerk voor de liefhebbers van Italiaanse kwaliteit koffie.

Lavazza koffie uniek en herkenbaar

Het melangeren van koffie’s maakt de Lavazza koffie uniek en herkenbaar. De smaak van een koffiemelange hangt mede, naast factoren als bijvoorbeeld soort koffiebonen, af van de herkomst. Over het algemeen geeft een Braziliaanse oorsprong een volle en chocolade-achtige smaak, en een Centraal-Amerikaanse juist een meer aromatische en delicate koffiemelange.

De koffiegigant heeft in 2016 een flinke slag op overnamegebied geslagen, het grote Franse merk Carte Noir werd overgenomen van Jacobs Douwe Egberts. Deze overname past in de groeistrategie van het merk, dat in 2015 en 2016 al ruim 1 miljard euro pompte in overnames en modernisering van koffiebranderijen. De focus van Lavazza ligt de jaren steeds meer op het buitenland, alles buiten Italië. Het buitenland is inmiddels goed voor het grootste percentage van de omzet, waarbij door Lavazza de Verenigde Staten, Duitsland en Frankrijk tot de belangrijkste groeimarkten zijn benoemd.

Ons Lavazza assortiment

Lavazza logoLavazza koffiebonen, heerlijke unieke melanges koffiebonen voor authentieke Italiaanse koffie
Lavazza gemalen koffie, de heerlijke unieke smaak van Lavazza koffie is er ook in gemalen koffie. Voor een espresso of de Lavazza Filtro gemalen koffie blends voor filterkoffie.
Lavazza A Modo Mio capsules, een capsulesysteem voor Lavazza koffie, met één druk op de knop een heerlijke Italiaanse espresso uit verschillende melanges maken, allemaal van 100% arabica koffiebonen.
Lavazza koffiepads, twee melanges koffiepads voor de Senseo koffiemachine, de Lavazza Sinfonia Espresso koffiepads en de Lavazza Sinfonia Espresso Intenso koffiepads.

Search engine powered by ElasticSuite © Copyright 2020 Koffievergelijk.nl. Alle rechten voorbehouden. Sitemap Links