Koffiebranderijen Medellin Secret en Mocca d'Or gaan samenwerken


De koffiebranderijen Mocca d’Or en Medellin Secret gaan samenwerken. Mocca d’Or gaat de operationele zaken van het merk overnemen en Medellin Secret ondersteunen om verder te groeien binnen de horeca en het MKB, waar een totaalconcept van koffie, machine, onderhoud en service noodzakelijk is.


De initiatiefnemers van Medellin Secret begonnen ruim 5 jaar geleden aan een groot avontuur. Naar eigen zeggen een onmogelijk avontuur. Het bouwen van een koffiemerk zonder reclame te maken in een markt die wordt gedomineerd door multinationals, zoals Nestlé en Douwe Egberts. De liefhebbers van bijzondere koffie’s zullen door de samenwerking met Mocca d’Or de koffie van Medellin Secret sneller gaan tegenkomen. Mocca d’Or heeft namelijk een breed vertakt netwerk van afnemers.


De koffie van Medellin Secret is afkomstig van één plantage, koffie dus met een eigen karakter. Medellin Secret was de eerste koffie met een oorsprong van één specifieke plantage, single finca koffie. Ambachtelijk geplukte espressokoffie en geroemd om zijn topkwaliteit vanwege de bijzondere ligging hoog in het Andesgebergte precies op de evenaar. Aan de koffie van Medellin Secret verandert door de samenwerking met Mocca d’Or niets. De koffie blijft afkomstig van de zogeheten finca’s in Guatemala, Costa Rica en Colombia.


Arnold Noorduijn en Wouter Jansen van Velsen zullen de directie van Medellin Secret gaan vormen en Marc van Eck blijft de marketing van Medellin Secret op zich nemen.


Bron: Marketingtribune.nl