Starbucks koffie bestellen met app zonder wachten


Koffieketen Starbucks gaat een app ontwikkelen waarmee klanten hun bestelling kunnen doorgeven. Voordelen voor de klant en Starbucks. De klant hoeft niet meer, of korter, te wachten in de winkel en voor de koffieketen tijdwinst voor de verse bereiding van food, een snel groeiend segment binnen Starbucks.

De bedoeling is dat klanten hun bestelling via de app al doorgeven voordat ze de winkel bezoeken. In de winkel hoeft de klant vervolgens niet te wachten en deze tijd wordt door de medewerkers van Starbucks geïnvesteerd in het ter plekke bereiden van foodproducten. Een uitbreiding van de huidige app? Met de in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk veelgebruikte Starbucks app kunnen klanten op dit moment al betalen, sparen voor cadeaus en eerdere bestellingen bekijken.

Food bij Starbucks

De categorie food is het snelst groeiende segment bij de koffieketen volgens Starbucks cfo Troy Alstead. Maar food is veel ingewikkelder en tijdrovender om te bereiden dus een nieuwe app biedt mogelijk uitkomst door de tijdsbesparing. Als voorbeeld dient bijvoorbeeld restaurantketen Chipotle die al langer gebruik maakt van een mobiele besteloptie.

In Nederland heeft Starbucks al een uitgebreid assortiment eten, met bijvoorbeeld donuts en muffins, broodjes, salades, taarten en koekjes of zelfs een volledig warm ontbijt. Het gaat bij Starbucks dus niet alleen meer over koffie, maar om alles wat bij een goede koffiehuiservaring hoort en daar hoort heerlijk food ook bij. Zelfs goede muziek en draadloos internet.

Bron: Missethoreca.nl