Coca-Cola lanceert vijf varianten met koffiesmaak


Het Amerikaanse frisdranken concern Coca-Cola Company komt deze week in haar thuisland met een nieuwe lijn frisdranken, met koffie, Coca-Cola with Coffee. Een combinatie van Coca-Cola met koffie, door het bedrijf zelf omschreven als ‘een verfrissende koffie die nipt als een cola en eindigt als een koffie’. The Coca-Cola Company hoopt hiermee een nieuw gat in de markt te vinden.

Het klinkt als een aparte combinatie, maar voor de liefhebbers van cola en koffie waarschijnlijk dé perfecte combinatie. Een lekker nieuw drankje, ideaal voor een flinke energieboost. Het gaat om vijf verschillende varianten, gewone cola in drie smaken: Dark Blend, Vanilla en Caramel en de suikerloze in twee smaken: Dark Blend en Vanilla. De smaak van de Dark Blend is vrijwel vergelijkbaar met die van het klassieke blikje cola, waarbij alleen de nasmaak dichter bij zoete koffie ligt.

Meer cafeïne, minder calorieën

Een kopje koffie of een frisdrankje ’s middags om 15.00 uur op het werk, op school of onderweg? De filosofie van de Coca-Cola Company is dat je voortaan het frisdrankenmerk niet meer hoeft te verlaten om je koffieboost te krijgen. Alle varianten Coca-Cola met koffie bevatten 69 mg cafeïne per blikje van 350ml. Dat is meer dan een gewoon blikje Coca-Cola waarin 34 mg cafeïne zit, maar minder dan de 95 mg cafeïne die in een gemiddelde kop koffie zit. Het aantal calorieën ligt wel fors lager, namelijk de helft van een gewoon blikje Coca-Cola.

De Verenigde Staten is niet het eerste land waar Coca-Cola zijn nieuwe koffievariant lanceert. De primeur was voor Japan in 2018, al werd daar slechts één smaak gelanceerd, de Coca-Cola Coffee Plus. Deze smaak is inmiddels al in veel meer landen verkrijgbaar, zoals Italië, Turkije, Brazilië, Vietnam en Australië. In 2006 introduceerde Coca-Cola ook al eens de cafeïnemarkt, met de Coca-Cola Black, maar die werd 2 jaar later weer uit de schappen gehaald door een gebrek aan interesse.

Bron: BusinessAM.be