Wielerploeg Trek-Segafredo twee jaar langer gesponsord door Segafredo


Het Italiaanse koffiemerk Segafredo heeft zijn sponsorovereenkomst met de Amerikaanse wielerploeg Trek-Segafredo met nog eens twee seizoenen verlengd. De ploeg van Bauke Mollema, Vincenzo Nibali en Jasper Stuyven kan in ieder geval tot en met 2023 terugvallen op dezelfde co-sponsor.

Sinds 1 januari 2016 is het Italiaanse koffiemerk co-sponsor van het wielerteam, zie ons eerdere nieuwsbericht Segafredo titelsponsor Trek Factory Racing wielerteam. Destijds ging het driejarig contract die nu verlengd is met nog eens twee seizoenen. John Burke van Trek Bikes is erg bij met de verlenging. Hij legt uit dat het in wielrennen draait om een langtermijnvisie en dat het daarom belangrijk is om support te hebben van partners van buiten het wielrennen.

Teammanager Luca Guercilena is ook verheugd nu de handtekeningen gezet zijn onder de nieuwe tweejarige verbintenis. We hebben samen enorm veel geinvesteerd in de sport en zijn erin geslaagd om een eigen stijl te creeeren en een herkenbare samenwerking op poten te zetten. We zijn trots op het resultaat en voor de komende maanden leggen we de lat alleen maar nóg hoger.

De Amerikaanse wielerformatie is dit succesvol al in meerdere koersen succesvol. Jasper Stuyven won Milaan-San Remo, met Mads Pedersen Kuurne-Brussel-Kuurne, winst van Bauke Mollema in de Trofeo Laigueglia en een ritzege in de Tour des Alpes Maritimes et du Var. De mannenploeg Trek-Segafredo staat momenteel al op acht seizoenszeges, de vrouwenformatie is goed voor vier overwinningen in 2021.

Het Italiaanse koffiemerk, met haar hoofdkantoor in het Italiaanse Treviso, is ook sponsor McLaren team in de Formule 1, van de ATP World Tour tennis en van het Ronald McDonald Kinderfonds.

Het Italiaanse Segafredo Zanetti, voluit geheten, is één van de grootste en meest bekende koffiemerken ter wereld. Het merk is zelfs de grootste producent van espresso in de wereld, met meer dan 90.000 klanten worden er meer dan 60 miljoen kopjes Segafredo espresso per dag gedronken. Het familiebedrijf, opgericht door de heer Massimo Zanetti, is in eerste instantie groot geworden in de horeca en heeft daarna een bestaansrecht opgebouwd binnen de consumentenmarkt. Het bedrijf bezit eigen koffieplantages in Brazilie en Costa Rica, waar zowel arabica als robusta koffiebonen worden verbouwd.

Bron: Wielerflits.nl