Wij maken gebruik van cookies om deze website voor u te optimaliseren. Lees meer over ons privacybeleid.
Manufacturer | Illy |
---|---|
Soort koffie | Gemalen koffie |
Geschikt voor | Filterkoffie |
Verpakking | In blik |
Krachtigheid | Normaal |
Keurmerk | Geen/onbekend keurmerk |
Koffieboon | Arabica |
Gewicht | 250 gram |
Cafeïnevrij | Nee |
Samenstelling | Melange |
Herkomst | Onbekend |
Prijs per 250 gram | € 8,40 |
Illy, ook wel Illycaffè genoemd, is één van ’s wereld grootste en meest bekende koffiebranderijen. Aanwezig in meer dan 140 landen wereldwijd en meer dan 50.000 gelegenheden wereldwijd serveren een heerlijke kop Illy koffie. Miljoenen mensen genieten dagelijks van heerlijke Illy koffie, thuis, op het werk, in hotels, restaurants of in een café.
Het Italiaanse familiebedrijf is opgericht in 1933 door Francesco Illy en wordt tegenwoordig geleid door Andrea Illy, de derde generatie van de familie. Het bedrijf is uitgegroeid tot een compleet imperium, met koffiemachines, artistieke koffiekopjes, accessoires, de franchiseketen voor authentieke Italiaanse koffie espressamente Illy, een internationaal netwerk van barista’s en zelf een universiteit, de Università del Caffè. Illy koffie is vooral bekend en geliefd vanwege de hoge kwaliteit en de fluweelzachte smaak van haar koffie. Koffie die bestaat uit negen soorten pure arabica koffiebonen. De koffiebranderij heeft verschillende soorten koffieproducten: koffiebonen, gemalen koffie, pods of ESE Servings en Ipespresso of MIE capsules.
Nieuw van Illy en nog niet verkrijgbaar in Nederland is Illy Issimo, een samenwerking van Illy koffie en The Coca Cola Company. Illy Issimo is een ready to drink koffie.
Illy heeft ook volop aandacht voor de koffietelers in Zuid- en Midden-Amerika, India en Afrika. Het bedrijf verbetert hun leven door speciale aandacht te geven aan mens en milieu. Uniek is dat de koffiebranderij als eerste bedrijf ter wereld het certificaat "Responsible Supply Chain Process" van Det Norske Veritas (DNV). Dit certificaat is een bewijs van duurzaamheid in de hele keten, van koffieteler tot consument.