Wij maken gebruik van cookies om deze website voor u te optimaliseren. Lees meer over ons privacybeleid.
Lavazza A Modo Mio Divinamente
Lavazza A Modo Mio Divinamente, sterk gebrand met een chocolade-achtige smaak. Robuust en krachtige zoete branding. 80% arabica en 20% robusta koffiebonen in een Lavazza capsule. Lavazza A Modo Mio capsules. Inhoud: 12 capsules Nieuwe naam is Lavazza A Modo Mio Divino Espresso. LET OP: de nieuwe verpakking bevat 12 capsules
Lavazza A Modo capsules zijn ook te koop bij Bol.com en Amazon.nl.
Manufacturer | Lavazza |
---|---|
Merk machine | Lavazza A Modo Mio |
Krachtigheid | Zeer sterk |
Cafeïnevrij | Nee |
Keurmerk | Geen/onbekend keurmerk |
Geschikt voor | Caffe latte, Cappuccino, Espresso, Latte Macchiato, Ristretto |
Koffieboon | Arabica/Robusta |
Prijs per 250 gram | € 12,69 |
Lavazza koffie
Lavazza, opgericht in 1895 door Luigi Lavazza, is gevestigd in het Italiaanse Turijn. Volgens eigen zeggen is Lavazza al meer dan 100 jaar de meest geliefde koffie van Italië. Het bedrijf is de grondlegger van de melanges aan het begin van de 20e eeuw. En het staat bekend als hét symbool van Italiaanse koffie over de hele wereld, een wereldwijd icoon van de authentieke Italiaanse ervaring.
Het succesverhaal Lavazza
Het Lavazza verhaal begint bij Luigi Lavazza, destijds begonnen als detailhandelaar met de kruidenierszaak Paissa & Olivero in Turijn. In 1895 was de officiële oprichting van Lavazza. Alle prodycten die in de kruidenierszaak werden verkocht werden direct in de Lavazza-winkel geproduceerd of verwerkt: zeet, sterke drank, olie, specerijen en natuurlijk koffie. Rond 1900 heeft het bedrijf 6 medewerkers en werkt het als groothandelaar over de fiscale stadsgrenzen. Maar Luigi is nieuwsgierig naar chemie en het product dat hem het meest fascineert is koffie. Hij begint met koffie branden en verkopen.
Waar op dat moment alle koffieverkopers één soort verkopen, mengt Luigi verschillende koffiesoorten door elkaar om tot de perfecte espressosmaken te komen. Hij is de eerste die koffiebonen van verschillende herkomst combineert om het beste product te maken. De melanges hebben een groot succes en Lavazza valt op bij het grote publiek. En tot op de dag van dag houdt Lavazza haar specifieke melanges geheim.
Ruim 25 jaar later richten Luigi Lavazza, zijn vrouw Emilia en hun kinderen Mario, Maria en Giuseppe de niet-geregistreerde onderneming Luigi Lavazza op. In 1927, een jaar later, wordt het bedrijf een naamloze vennootschap en gaat Luigi Lavazza S.p.A. heten, startend met een kapitaal van 1.5000.000 lire.
Het huidige bedrijf Lavazza
Alle jaren is de voornaamste doelstelling van Lavazza geweest om de kwaliteit en het aroma van een Italiaanse Espresso te verspreiden over de hele wereld. Vandaag de dag is Lavazza het symbool van de Italiaanse Espresso wereldwijd geworden en daarnaast is dé marktleider op het gebied van espresso koffie in Italië. Wereldwijd wordt Lavazza verkocht in meer dan 90 landen.
Lavazza S.p.A. is nog steeds een familiebedrijf en wordt tegenwoordig geleid door de vierde generatie van de familie. Inmiddels uitgegroeid tot meer dan 2000 medewerkers en een omzet van 1,6 miljard euro in 2011. Ter illustratie over de grootte van Lavazza: in 2008 zijn er maar liefst 14 miljard kopjes koffie van Lavazza wereldwijd gedronken.
Wereldwijd is Lavazza inmiddels ook bekend om de Lavazza kalender, dat alweer 20 jaar bestaat. De kalenders zijn ware collector items geworden. Ieder jaar fotografeert een bekende fotograaf de mooiste kalenderfoto’s. In 2015 is het thema van de kalender Earth Defenders, gemaakt door topfotografen en de wereld in kaart gebracht tussen Lavazza koffie en fotografie.
Lavazza koffie online bestellen
Ook kennismaken met deze Italiaanse espresso koffie? Een van de grootste koffiebedrijven ter wereld, bekend om de echte Italiaanse koffie. Ontdek al onze smaken en soorten Lavazza koffie.