Andrea Bocelli wereldwijd ambassadeur illycaffè in campagne Nespresso capsules


Het Italiaanse koffiemerk illy, nog immer een familiebedrijf, positioneert zich wereldwijd als het koffiemerk met de allerbeste kwaliteit, door de beste koffie te gebruiken die de natuur geeft, aangevuld met de beste technologie en schoonheid.

Gemaakt van de beste arabica koffiebonen en geschikt voor meerdere zetmethoden: koffiebonen, gemalen koffie, oploskoffie en koffiecapsules voor Iperespresso, voorheen ook wel illy MIE capsules geheten.

Het bedrijf illycaffè

Het koffiemerk is in 1933 opgericht door Fransesco illy en heeft wereldwijde bekendheid vanwege haar kenmerkende zilver-rode koffieblikken. In Italië is het koffiemerk een begrip, maar wereldwijd moet het opboksen tegen grote reuzen als JAB, o.a. bekend van Douwe Egberts, Starbucks en Nestle, o.a. bekend vanwege Nespresso en Dolce Gusto capsules. Wereldwijd wordt het marktaandeel van Illy op 0,2% geschat, tegenover bijvoorbeeld 2,5% van Lavazza of zelfs 22,6% van wereldmarktleider Nestlé.

Aluminiumcapsules illy Nespresso

Om haar wereldwijde bekendheid te vergroten als premium koffiemerk en een het nieuwe product, aluminiumcapsules compatibel met Nespresso koffiemachines, te lanceren is illy een uitgebreide communicatiecampagne gestart met de wereldwijde ambassadeur, de tenor Andrea Bocelli. Die ook al met het Italiaanse koffiemerk in 2017 en 2018 werkte, in de campagne LIVE HAPPilly.

Andrea Bocelli

In de campagne zie de beroemde tenor aan het einde van zijn concert in het theater, terwijl hij naar het Piazza dell’Anfiteatro in Lucca loopt. Hij begint opnieuw te zingen, een spontaan gebaar dat de magie van zijn muziek en belcanto, Italiaanse voor schone zang, versterkt, Mensen, op balkons en in hun huizen kunnen genieten van Andrea Bocelli’s stem, net zoals ze kunnen gaan genieten van de nieuwe aluminiumcapsules voor Nespresso machines, genieten van de onmiskenbare aroma van de unieke illy blend thuis.

CEO van illycaffè, Massimiliano Pogliani, is trots op de samenwerking met Andrea Bocelli, een wereldwijde ambassadeur voor de wereldwijde campagne met capsules voor Nespresso machines. De CEO ziet veel overeenkomsten tussen de tenor en het koffiemerk. De passie, liefde voor alles wat hij doet en zorg voor detail maken van de tenor Adres Bocelli een wereldster en de ideale ambassadeur voor de waarden van illycaffè. De beste koffie ter wereld, door continu de unieke blend te perfectioneren.

Hierbij een link naar de campagne: https://youtu.be/R-AZ9KlHmio

Bron: EntreeMagazine.nl