Starbucks experimenteert al sinds 2009 in de VS met locaties waar ook wijn en bier worden geschonken. En er zijn nu bescheiden plannen om dit concept verder uit te rollen.
Volgens Starbucks CEO Howard Schultz moet Starbucks meer dan enkel een koffiebeleving worden. Sinds zijn terugkeer in 2008 heeft Howard Schultz Starbucks naar grote hoogten gebracht, recordwinsten en recordomzetten. En dus nu de omvorming van koffiehuis naar koffiebar?
De 5 testlocaties in Seattle en Portland doen het als koffiebar aardig goed. Vanaf 14.00 uur worden er alcoholische dranken met bijvoorbeeld nootjes en brood met olijfolie. Het is de bedoeling dat er voor het einde van volgend jaar nog 5 tot 7 locaties bijkomen.
Volgens een woordvoerder van Starbucks is de gedachte hierachter dat Starbucks echt een koffiebar wordt. Mensen moeten na hun werk niet per se naar een bar, maar moeten ook naar de Starbucks kunnen. En dan moet je zowel een lekkere kop koffie, als een biertje of glas wijn kunnen drinken.
Het is overigens niet de bedoeling dat iedere Starbucks wijn en bier gaat verkopen. Dit is sterk afhankelijk van de wijk/omgeving. Overigens is er nog niet bekend of dit concept ook maar Europa komt.
Bron: Molblog.nl