Starbucks gaat aanbod Amerikaanse vestigingen uitbreiden


Starbucks, de grootste koffieketen ter wereld, gaat zijn aanbod producten in de Amerikaanse vestigingen uitbreiden. Straks ook een Medium Hoppige Blonde Bock bestellen bij Starbucks? Een nieuw soort koffie> Nee, gewoon een biertje bestellen bij één van de duizenden filialen van Starbucks in Amerika.

Bij een aanzienlijk deel van de Amerikaanse filialen van de koffieketen, 3.000 van de bijna 12.000, wordt in de toekomst naast koffie, ook wijn, bier en hapjes verkocht. Het lunchaanbod wordt verruimd en Starbucks gaat zelfs maaltijden bezorgen. Oftewel, Starbucks straks een eetcafé? De reden van de wijziging? Omzet, omzet, omzet.

De koffieketen merkt in de winkelstraten van Amerika duidelijk de opkomst van winkelen op internet. Winkelstraten en –centra worden steeds leger. Met de wijziging naar een eetcafé hoopt Starbucks meer Amerikanen uit hun huizen te lokken. Topman Howard Schultz noemde deze ontwikkeling in Amerika begin dit jaar nog een aardverschuiving.

Omzetverhoging eetcafé Starbucks

Starbucks als eetcafé geniet volop vertrouwen van het management. De komende 5 jaar wil de koffieketen de omzet die het uit het eten behaald in de VS verdubbelen naar 4 miljard dollar. In 2014 behaald Starbucks een omzet va 16 miljard. En die moet tegen 2019 gegroeid zijn naar 30 miljoen dollar per jaar. Onder andere door het aantal vestigingen in China in 2019 te verdubbelen naar meer dan 3000 en aan de andere kant misschien wereldwijd wel een ontwikkeling naar Starbucks als eetcafé?


Bron: Z24.nl