Koffieconcept Coca Cola start in België
Coca Cola gaat, na Duitsland, nu ook in België starten met het uitrollen van hun concept met eigen warme dranken. Ze hebben hun koude dranken assortiment met warme dranken, namelijk koffie, warme chocolademelk en thee, uitgebreid. De producten worden onder de merknaam Chaqwa verkocht. De naam Chaqwa is afgeleid van het Chinese woord ‘cha’ dat thee betekent en het Arabische woord ‘qahwah’ dat koffie betekent.
Vanaf 2016 wordt het concept uitgerold voor de business-to-business sector: van koffiebars in bedrijfsomgevingen tot kantoren die beschikken over personeelsrestaurants.
Warme dranken groeimarkt
Director new business development bij Coca Cola Enterprises, Christophe Cuyx, geeft aan: “We zien een duidelijke groeimarkt in warme dranken. Consumenten gaan op zoek naar kwaliteit en beleving en specialiteiten als cappuccino’s en latte’s zitten duidelijk in de lift. Met Chaqwa willen we die koffiebarbeleving naar de werkvloer brengen en zo tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten en consumenten. Onze ervaring in de drankensector helpt ons hierbij uiteraard.”
In Duitsland is Coca Cola in 2009 gestart met een pilot project en dat is met succes afgerond. Het bedrijf heeft met de merknaam Chaqwa haar portfolio uitgebreid naar meer dan zeventig producten van hoge kwaliteit koffie, cacao dranken en thee. In Japan werden in 1975 voor het eerst de koffieproducten van Coca Cola geïntroduceerd. Nu Coca Cola ook in België start, vinden de koffieproducten hun weg naar meer dan vijfentwintig landen.
Bron: Levensmiddelenkrant.nl