Max Havelaar start campagne Geef je baas aan

Stichting Max Havelaar is deze week een campagne gestart om kantoren aan de fairtrade koffie te krijgen. De campagne heeft de passende naam ‘Geef je baas aan’ via de speciale actiewebsite http://www.geefjebaasaan.nl.

De actie is door Max Havelaar gestart naar aanleiding van de uitkomsten van een onderzoek van Q&A Research & Consultancy. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat meer dan helft van de ondervraagden denkt beter te presteren als er op werk goede koffie zou worden geschonken. Zelfs 71 procent van de ondervraagden zou het liefst fairtrade gecertificeerde koffie op drinken. En 73 procent zou het zelfs vanzelfsprekend vinden dat er op kantoor lekker en duurzame koffie is.

Centraal in deze campagne staat de actiewebsite http://www.geefjebaasaan.nl. Via deze website kunnen werknemers een e-mail naar hun baas laten sturen met het verzoek om over te stappen naar duurzame koffie of fairtrade koffie. Uiteraard kan de baas via deze actiewebsite ook direct een duurzame koffiemachine bestellen. De baas kan zich ook zelf melden op de website en direct een duurzame koffiemachine bestellen. Als beloning wordt de baas volgende de actiewebsite koffiebaas van het jaar.

Op de actiewebsite zijn er ook actieposters en stickers te bestellen om actie te voeren op het werk met opdrukken als: verse bonen voor iedereen, vecht voor je recht lekkere koffie kan echt of geen slap gelul we willen het echte spul. Alle deelnemers aan de campagne maken kans om een dag een gratis barista voor op kantoor. Dus plak de stickers op uw huidige koffiemachine en wie weet binnenkort ook een versgemalen espresso of heerlijke latte macchiato op kantoor.

Bron: Geefjebaasaan.nl