Nederland moet weer gaan genieten van koffie
Gebrand voor Nederland. Dat is de naam van de nieuwe campagne die Douwe Egberts start om meer beleving toe te voegen aan de dagelijkse kop koffie.
Er gaan veel zaken veranderen, zoals het Friese koffievrouwtje dat terugkomt op nieuwe verpakkingen van de filterkoffie, luxere verpakkingen, demonstraties op winkelvloeren, meer beleving van het koffieschap in de supermarkt en communicatie over de herkomst van de koffie en welke koffie het best bij welk moment van de dag past. Wordt op maandag 20 mei gelanceerd.
De campagne Gebrand voor Nederland richt zich op 2 pijlers: info over de herkomst van koffie en hoe deze wordt geproduceerd en daarnaast richt hij zich op koffiemomenten en koffiegewoontes.
Naast de campagne komen er ook nieuwe varianten gemalen koffie. Varianten van de meest gedronken koffie van Nederland, de Aroma Rood. Er komt een blonde en een donkere variant van de Aroma rood. Dit om nog meer te variëren. De ene helft van de mensen wil graag een iets mildere koffie en de andere groep juist een sterkere variant. En bewust vernieuwing in filterkoffie omdat dit naast de Senseo nog steeds de meest gedronken koffie in Nederland is.
Aroma Rood Blond is licht en blond gebrand. Ideaal voor een ontspannen moment op de bank. Een melange van 100 procent arabica koffiebonen uit Zuid en Midden Amerika, zacht en mild van smaak.
Aroma Rood Donker is een extra sterke variant van de klassieker, de Aroma Rood. Met een krachtige afdronk en een volle body, intens en pittig. Een melange van robusta en arabica koffiebonen uit Afrika en Azië.
De veranderingen die op stapel staan zijn gebaseerd op uitgebreid onderzoek. Afgelopen jaar heeft Douwe Egberts onder 1200 consumenten onderzoek gedaan, en dit is dus de uitkomst.
Bron: VMT.nl