De Nespresso-cups van Douwe Egberts onder de merknaam L'OR EspressO capsules worden goed verkocht. Inmiddels is de omzetgrens van €100 miljoen al bereikt.
De koffie capsules die geschikt zijn voor iedere Nespresso koffiemachine zijn inmiddels al in 15.000 supermarkten verkrijgbaar in meerdere Europese landen, Nederland, Belgie, Frankrijk en Spanje. Douwe Egberts ziet wereldwijd nog volop groeimogelijkheden.
Het grote verschil ten opzichte van Nespresso is de verkrijgbaarheid. De L'OR EspressO capsules zijn volop in supermarkten verkrijgbaar terwijl Nespresso enkel via de eigen Nespresso Club en De Bijenkorf verkoopt.
Er lopen meerdere rechtszaken tegen de in april 2010 op de markt gebrachte L'OR EspressO capsules maar tot een verkoopverbod heeft het nog niet geleid.
Koffiepads In het verleden deed Douwe Egberts vele pogingen om de Senseo koffiepads te patenteren, maar helaas is dat nooit gelukt. Al snel moest Douwe Egberts toestaan dat andere merken de koffiepads gingen namaken.
En nu met de L'OR EspressO capsules is het dus precies een omgekeerd verhaal.
Bron: Distrifood