Illy officiele partner Expo 2015
De Italiaanse koffiebranderij Illy is partner van de Expo 2015 in het Italiaanse Milaan. De koffiebranderij is verantwoordelijk voor het grote paviljoen op de wereldtentoonstelling dat volledig is gewijd aan koffie. Ook wel het koffiecluster genoemd. Dit koffiecluster draagt de naam ‘From the earth to the cup’, van de aarde naar het kopje.
De Expo 2015
De Expo 2015 is de 34e universele wereldtentoonstelling, wordt gehouden in de Noord-Italiaanse stad Milaan en zal duren van 1 mei 2015 tot en met 31 oktober 2015. De universele wereldtentoonstelling wordt eens in de 5 jaar gehouden, in 2010 was het Shanghai en in 2020 is Dubai aan de beurt. Er wordt verwacht dat meer dan 120 landen, en een aantal internationale organisaties, gaan deelnemen.
Voedsel voor de planeet, energie voor het leven
Het thema voor de wereldtentoonstelling 2015 is Voedsel voor de planeet, energie voor het leven. Het zal gaan om technologie, innovatie, cultuur, tradities en creativiteit in de verhouding van deze elementen tot eten en diëten. Daarnaast zullen thema’s van eerdere tentoonstellingen in het licht van de nieuwste ontwikkelingen ook behandelt worden, met een focus op het recht voor alle wereldbewoners op gezond, veilig en voldoende voedsel.
De Italiaanse koffiebranderij is gekozen als partner vanwege haar wereldwijde prestaties en activiteiten op koffiegebied. Illy staat bekend als de grootste expert in de koffiebranche en het merk Illy wordt wereldwijd erkend als de autoriteit van de echte Italiaanse espresso. Illy heeft al meer dan 80 jaar ervaring op koffiegebied en heeft volop ervaring met samenwerking tussen verschillende culturen.
Illy één van de meest ethische bedrijven
De Italiaanse Illy koffie is volgens recent onderzoek van de Consumentenbond de meest verantwoorde koffie om te drinken. De koffiebrander loopt voorop op sociaal gebied en het bedrijf koopt de beste arabica koffiebonen dan ook direct van boeren. Kwaliteit staat voorop. Afgelopen maart is Illy dan ook voor de tweede keer uitgeroepen tot één van de meest ethische bedrijven voor The Ethispere Institute.
Binnen het Italiaanse familiebedrijf is het concept living the future at present van groot belang. Sociale verantwoordelijkheid, duurzaamheid en continuiteit zijn erg belangrijk. Het bedrijf koopt niet alleen de beste arabica koffiebonen rechtstreeks van de boeren, desnoods ook tegen een hogere prijs. Daarnaast zorgt het voor trainingen, kennisoverdracht over het behoud van het lokale ecosysteem en jaarlijkse audits van de aangesloten koffieplantages.
Bron: Illy