De selfiecino hype voor koffieliefhebbers


Al jarenlang een trend in Amerika, maar koffie met je eigen foto neemt ook in Europa in populariteit toe. In Londen en Rotterdam was het al mogelijk, maar nu kun je ook in Zwitserland je selfie in melkschuim laten afdrukken.

Bij koffiebar Amada in Rotterdam is het al mogelijk, een drinkbare selfie, ook wel selfiecino genoemd. De selfie in de melkschuim wordt gemaakt van eetbare inkt, vergelijkbaar met de inkt die bakkers gebruiken op een taart waarop een foto staat. Een selfiecino is een euro duurder dan een gewone cappuccino.

Steeds meer koffiebars in Europa schaffen een printapparaat aan dat selfies op met melkschuim van een cappuccino kan printen. Het werkt heel eenvoudig. De klant maakt een selfie met zijn smartphone en stuurt deze naar de barista. Met een bruin eetbaar poeder wordt de selfie zo goed mogelijk nagemaakt in een cappuccino.

In het Zwitserse Graubünden is het sinds kort ook mogelijk om je eigen foto geprint op een cappuccino te krijgen. De Zwitserse Orlando Ladri kwam de technologie twee jaar geleden in Amerika al tegen, maar kon afgelopen oktober voor 4.000 frank een selfiecino kopen. En de eerste reacties van de gasten zijn zeer lovend.

Ook een selfiecino maken?

Figuurtjes in melk zijn altijd leuk om te zien. Maar je eigen afbeelding op tekst op het melkschuim is natuurlijk helemaal gaaf. Met het apparaat Ripples kun je in een paar seconden een afbeelding, logo of tekst printen op koffieschuim. Voor slechts € 900,- kun je zelf de Ripples aanschaffen, voor meer informatie, zie Coffeeripples.com.

Bron: Standaard.be