Lavazza officiële koffieleverancier op Wimbledon 2015

Voor het vijfde jaar op rij is Lavazza het koffiemerk op Wimbledon. Sinds 2011 zijn koffiepauzes tijdens het toernooi een gewoonte geworden, een ritueel waar iedereen aangenaam gewend aan is geraakt. Toeschouwers en spelers kunnen op deze manier genieten van de echte Italiaanse levensstijl, het genieten van de koffie. In 2014 konden de toeschouwers van Wimbledon op meer dan 60 punten door middel van meer dan 200 espressomachines genieten van een heerlijk kopje Lavazza koffie. Ook dit jaar kan het publiek van Wimbledon weer genieten van de authentieke Italiaanse espresso van Lavazza.

De tenniswereld en de wereld van Lavazza hebben meer gemeen met elkaar dan u misschien zou denken. Ze delen dezelfde waarden als uitmuntendheid en traditie. Lavazza S.p.A. is nog steeds een familiebedrijf, gevestigd in het Italiaanse Turijn, en is in 1895 opgericht door Luigi Lavazza. Het bedrijf is de grondlegger van de koffie melanges. De belangrijkste doelstelling van Lavazza is om de kwaliteit en het aroma van de echte Italiaanse espresso over de hele wereld bekend te maken. Lavazza is tegenwoordig dan ook het symbool van de Italiaanse espresso. In Italie is Lavazza op het gebied van espresso koffie marktleider en wereldwijd wordt er in meer dan 90 landen Lavazza koffie gedronken.

Lavazza koffie schenken op evenementen als Winbledon, Rolans Garros en de US Open betekent verder gaan dan de prestaties van de tennissport. Het betekent het aangaan van nieuwe ervaringen in een hele nieuwe wereld, van gebeurtenissen, mensen, mode tot alle andere vormen van expressie die verder gaan dan de sport

Bron: Lavazza.co.uk