Meer vraag consumenten naar lekkere koffie en thee

In de catering is duidelijk de trend zichtbaar dat er meer vraag is naar premium kwaliteit koffie en thee. Koffie en thee met de beste kwaliteit. Op scholen, in zorginstellingen en bij bedrijven waar cateraars actief zijn is deze trend duidelijk te zien. Zowel medewerkers, gasten, cliënten en studenten hebben een voorkeur voor goede kwaliteit koffie en thee en zijn ook bereidt daar extra voor te betalen.

Sander van der Linden, marketing director van Douwe Egberts Professional, ziet naast de vraag naar kwalitatief steeds betere koffie ook een groeiende vraag naar beleving en variatie. Een goede kop koffie maakt dagelijkse momenten waardevoller, zowel thuis als in een zakelijke omgeving.

Thee

Bij thee is er volgens Van der Linden duidelijk zichtbaar dat er steeds meer aandacht komt voor beleving en het zetritueel. En volgens van der Linden zal thee de komende jaren binnen de groep warme dranken als product steeds belangrijker worden.

Pickwick Slow Tea

Douwe Egberts Professional speelt op deze thee trend in door de lancering van Pickwick Slow Tea. Een nieuw premium theeconcept voor het out-of-home kanaal. Topkwaliteit thee, in een mooie verrassende verpakking en een uniek glas. Vier melanges van thee, kruiden en stukjes fruit en vier single origin theeen. Met allemaal extra lange theeblaadjes voor een langzame extractie en een delicate, volle smaak.

Verschillende fabrikanten melden ontwikkelingen op koffiegebied. Volgens Redbeans is duurzaamheid, kwaliteit en verschillende koffiesoorten dé trend. Versgemalen koffiebonen en volautomatische koffiemachines die verschillende toppings kunnen bereiden. Ook Nestlé Professional signaleert de trens naar variatiekoffie. Met een gevarieerd aanbod kunnen cateraars zich onderscheiden in de toekomst.

Bron: Profnews.nl