Producten Douwe Egberts crisisbestendig


Het Nederlandse merk Douwe Egberts Master Blenders 1753, beter bekend als Douwe Egberts, is uitstekend bestand tegen de crisis. Ook al hebben consumenten minder te besteden door de crisis, een merk als Douwe Egberts zullen ze niet snel links laten liggen en overschakelen op huismerken.


De Persgroep en Newcom Research Consultancy hebben onder bijna 2000 consumenten onderzoek gedaan naar hun winkelgedrag in crisistijd. Belangrijke vraag die daarbij gesteld werd is welk merk consumenten nooit zullen vervangen voor huismerken. Douwe Egberts werd daarbij het meest genoemd, gevolgd door Coca Cola en Calvé. Het theemerk Pickwick staat op de 16e plaats, het theemerk Liptonop de 23e plaats en het koffiemerk Nespresso op de 25e plaats.


Biologische merken crisisbestendig

Veel biologische merken doen het ook uitstekend op de lijst met crisisbestendige merken. De loyaliteit blijkt hoog te zijn aan biologische producten, ondanks crisistijd worden ze niet zomaar ingeruild voor niet-biologische producten.


De top 25 van genoemde merken die door consumenten niet zomaar vervangen worden door een huismerk: 1. Douwe Egberts 2. Coca-Cola 3. Calvé 4. Grolsch 5. Becel 6. Honig 7. Nivea 8. Unox 9. Lay's 10. Blue Band 11. Hak 12. Heinz 13. Fair Trade 14. Bolletje 15. Heineken 16. Pickwick 17. Campina 18. Dreft 19. Spa 20. Dove 21. Ariël 22. De Ruijter 23. Lipton 24. Sensodyne 25. Nespresso


Bron: Levensmiddelenkrant.nl