Nescafé het grootste koffiemerk ter wereld lanceert het Nescafé Plan


Koffie produceren met respect voor mens en milieu. Dat is plan van het wereldwijde initiatief dat koffieproducent Nestlé heeft ontwikkeld en wat Nescafé Plan wordt genoemd.


Het wereldwijde initiatief op het gebied van duurzaamheid biedt een meerwaarde voor alle bij de koffieketen betrokken partijen, van de koffieboeren tot de consument. Het plan is gericht op de drie pijlers: - verantwoorde landbouw - verantwoorde productie en logistiek - verantwoorde consumptie


Verantwoorde landbouw van koffie

Zekerheid van een goede oogst is één van de belangrijkste aspecten bij het verbouwen van koffie. Koffieboeren krijgen van Nestlé ziekteresistente koffieplanten die een hoge opbrengst garanderen en daarnaast besteed het bedrijf veel tijd en geld aan opleiden van koffieboeren. Nescafé werkt inmiddels al samen met duurzaamheidspartners als Rainforest Alliance, SAN en 4S Association, toch wil het bedrijf dat in 2015 alle Nescafé koffie volledig duurzaam is.


Verantwoorde productie en logistiek van koffie

Productieprocessen bij koffiebranderijen gaan voor het Nescafé Plan aangepast om minder energie en water te gebruiken. Restafval van koffiebonen, pulp geheten, gaat gebruikt worden voor de opwekking van energie. Daarnaast maakt Nestlé zoveel mogelijk gebruik van gerecyclede materialen voor haar verpakkingen.


Verantwoorde consumptie van koffie

Nestlé wil consumenten in het kader van het Nescafé Plan graag aansporen om milieubewuster te consumeren door minder energie te gebruiken.


Nescafé is het grootste koffiemerk ter wereld

De omzet van het grootste koffiemerk ter wereld was meer dan 8 miljard euro in 2009. Wereldwijd worden er per seconde gemiddeld 4.600 koppen Nescafé gedronken. Nescafé wordt wereldwijd verkocht in verschillende formaten en prijsstellingen, van voordelig geprijsde producten tot het exclusieve Dolce Gusto.


Bron: Voeding Nu