Nestlé, de maker van de koffiemerken NescaféDolce Gusto en Nespresso verwacht dat de omzetgroei dit jaar aan de bovenkant van de eigen verwachting uitkomt.
Net als de concurrenten Unilever en Sara Lee (o.a. bekend van Douwe Egberts) heeft ook Nestlé te maken gehad met sterk gestegen grondstoffenkosten. Nestlé, 's werelds grootste voedingsmiddelenfabrikant, heeft het eerste halfjaar van 2011 gedwongen de prijzen moeten verhogen en de kosten naar beneden moeten brengen om de hogere kosten op te vangen. Gemiddeld was de prijsverhoging 2,7%.
De omzet, exclusief overnames, desinvesteringen en valuta-effecten, in de eerste 6 maanden van 2011 was 7,5%. in dezelfde periode zijn er 4,8% meer producten verkocht.
En dat was een uitstekend resultaat, beter zelfs dan wat analisten hadden verwacht. Nestlé zelf verwacht dat de omzet in 2011 aan de bovenkant van de afgegeven prognose van 5%-6% uitkomt. Inmiddels is Nestlé ook gestopt met het inkopen van eigen aandelen.
Bron: FD.nl