Categorie dranken bij Nestlé stevig gegroeid in 2012
Het grootste voedingsmiddelenbedrijf Nestlé, bekend van onder andere Nespresso, Kitkat en Dolce Gusto, heeft in 2012 een jaaromzet behaald van maar liefst 74,4 miljard euro. Een ruim 10 procent hogere omzet dan in 2011.
Daarnaast was het nettoresultaat 8,5 miljard, ook maar liefst 11,6 procent hoger dan in 2011. In Europa was de gemiddelde omzetgroei van de Zwitsere voedingsmiddelenreus 2,4. Nestlé behaalde in de drankendivisie de beste groeicijfers, namelijk een toename van 8,9 procent.
Ondanks deze uitstekende cijfers was de omzetgroei wel iets lager dan in afgelopen jaren. Voor 2013 verwacht topman Paul Bulcke een minimale groei te kunnen halen van 5 tot 6 procent, ondanks dat de verwachting is dat het een jaar met uitdagingen wordt.
Bezoekerscentrum Nestlé
In 2016 bestaat de Zwitserse voedingsmiddelenreus 150 jaar en daarom gaat het de gebouwen in het Zwitserse Vevey, vroeger van Henri Nestlé, omvormen tot een bezoekerscentrum. In het centrum kunnen bezoekers alles te weten komen over het verleden, het heden en de toekomst van Nestlé. De rol van Nestlé in de maatschappij en de bijdrage aan voeding, gezondheid en wellness. Het centrum opent haar deurenin 2016
Bron: Levensmiddelenkrant.nl