De koffiegigant moet zich verre houden van wat aandeelhouders of Wall Street analisten denken. Dat is de visie van de nieuwe topman van Starbucks Howard Schultz. Na een afwezigheid van 8 jaar staat hij weer aan het roer bij Starbucks. En hoe.
De afgelopen jaren groeide Starbucks fors, maar niet alles wat men deed was succesvol. Zo bleek dat veel van de slecht presterende filialen van de koffieketen afgelopen 18 maanden waren geopend. Groei was afgelopen jaren een doel op zich geworden en daarbij werd een gezonde balans tussen opbrengsten en kosten wel eens uit het oog verloren.
Volgens Schultz zijn de groeimetrieken van de beurs molenstenen om de nek van de koffiegigant Starbucks. Je moet je verre houden van wat aandeelhouders of Wall Street analisten denken. En dus wordt er niet maandelijks meer gerapporteerd, dat doet namelijk de aandelenkoersen te veel fluctueren. Intransparantie? Schultz lacht het weg.
Het belangrijkste doel van Howard Schultz is om van Starbucks een retailer en een leverancier van consumer goods te maken. En hopelijk niet alleen via de supermarkt maar ook via andere kanalen.
Bron: Beverages Nieuws