Komende jaren veel ontwikkelingen te verwachten van theemerk Pickwick


Theemerk Pickwick, onderdeel van D.E. Master Blenders 1753 (Douwe Egberts), staat aan de vooravond van vele ontwikkelingen. Douwe Egberts gaat de komende jaren veel investeren in verdere ontwikkeling van Pickwick met bijvoorbeeld een theeconcept speciaal voor de high end horeca, Tea Forté.


Nieuwe theeconcepten Pickwick

In totaal komen er dit voorjaar zelfs 3 nieuwe theeconcepten: Pickwick Slow Tea, Pickwick Leafs en het nieuwe premium merk Tea Forté.


Thee wordt bij Douwe Egberts de komende jaren minstens net zo belangrijk als koffie. Douwe Egberts is een merk met een rijke historie, meer dan 260 jaar, maar heeft de afgelopen jaren de Nederlandse horeca iets te weinig aandacht gegeven, volgens Frans Saelman, directeur Douwe Egberts Professional. En daar gaat volgens Saelman de komende jaren verandering in komen. De marktleider in koffie en theegebied gaat proberen de kansen die er in het retail en out-of-home segment zijn zo goed mogelijk met koffie en thee in te vullen.


Theemerk Pickwick heeft voor de zakelijke markt ambitieuze doelstellingen geformuleerd waarbij de beleving rondom thee centraal staat. Met de introductie van de 3 nieuwe theeconcepten: Pickwick Slow Tea, Pickwick Leafs en Tea Forté wil het merk laten zien dat thee een product is met historie, een kwaliteitsproduct waar je de tijd voor moet nemen. Het premium theemerk Tea Forté is in eerste instantie exclusief voor de high end horeca. Maar trends ontstaan meestal in de horeca, dus grote kans dat de Tea Forté op termijn ook in de supermarkt verkrijgbaar gaat worden.


Bron: Out-of-Home Shops