Senseo koffiepads blijft de komende jaren van groot belang voor Douwe Egberts. Volgens directeur Harm-Jan van Pelt van Douwe Egberts Retail Nederland zijn er nog volop innovatiemogelijkheden voor de Senseo koffiepads.
De belangrijkste missie voor Harm-Jan van Pelt is de komende jaren het verder uitbouwen van het merk Douwe Egberts. Hiervoor is het marketingbudget inmiddels al met meer dan 10% opgetrokken en is het de bedoeling om het merk nog aantrekkelijker dan nu te maken voor de consument.
Van pelt is 10 jaar weggeweest uit Nederland. En in die 10 jaar is er veel veranderd…. Toen jaar geleden was de introductie van de Senseo. Inmiddels staan er honderdduizenden, zo niet miljoenen Senseo koffiemachines in Nederland. Senseo en Douwe Egberts zijn nog steeds sterke merken, maar de concurrentie is wel fors toegenomen.
Er wordt nog steeds zeer veel Douwe Egberts koffie in Nederland gedronken, 55% van alle koffie die gedronken wordt is van Douwe Egberts.
Naast koffiepads wordt er op Koffievergelijk.nl ook koffiebonen verkocht van Douwe Egberts, Douwe Egberts Flowery Papua New Guinea, Douwe Egberts Dark Roasted Spicy India en Douwe Egberts Dark Roasted Spicy.
Bron: Distrifood.nl