Starbucks koffie voortaan ook in capsules


Starbucks koffie is voortaan ook in Nespresso of Dolce Gusto capsules te verkrijgen. Het grootste voedingsmiddelenconcern ter wereld Nestlé betaalde vorig jaar ruim 6,5 miljard euro om de iconische Amerikaanse merknaam Starbucks te mogen gebruiken op de verkoop van alle Starbucks producten buiten de filialen van de keten zelf. Inmiddels zijn typische Starbucks-smaken als caramel macchiato al leverbaar in Dolce Gusto capsules, binnenkort volgen acht verschillende Starbucks by Nespresso capsules.

In een eerder stadium kwam de Starbucks koffie al door Nestlé in een variant met koffiebonen en gemalen koffie. Maar inmiddels met Nespresso en Dolce Gusto capsules is er dus een compleet assortiment koffieproducten. De verkoop van Starbucks koffie is een groot succes, vooral in het supermarktkanaal waar Starbucks op een prominente manier gepresenteerd staat heeft het tot meer omzet voor de supermarkten geleid. En dat succes smaakt voor Nestlé naar meer en daarom heeft het koffieconcern een duidelijke groeidoelstelling met koffiecups, koffiebonen en gemalen koffie.

Het Starbucks assortiment

Het Starbucks assortiment in de grootste supermarkten bestaat uit in totaal 21 producten, van de koffiebonen en gemalen koffie is er de Starbucks Blonde Espresso Blonde Roast, Starbucks Pike Place Medium Roast en Starbucks Caffè Verona Dark Roast. Als Dolce Gusto cups zijn er onder meer de Starbucks Cappuccino, Starbucks Latte Macchiato en de Starbucks Caramel Macchiato. Voor Nespresso koffiemachines zijn er de varianten Starbucks Blonde Espresso Roast, Starbucks House Blend Medium Roast en Starbucks Pike Place Roast.

Nespresso en Starbucks hebben een jaar geleden de handen ineen geslagen en zijn een wereldwijde koffiealliantie aangegaan. Een logische combinatie van twee specialisten. Nestlé met haar beroemde koffiemerk en expertisen in koffiesystemen. Starbucks op zijn beurt is wereldberoemd door haar branding en de melanges, met topkwaliteit koffie.

De beleving rondom koffie drinken in Nederland is de laatste tientallen jaren sterk verandert. Werd een tiental jaren geleden nog een flinke pot filterkoffie, gemalen koffie, gezet voor het hele gezin, tegenwoordig draait het om variatie, verrassing en beleving. De vraag, Wil je een kop koffie is de laatste jaren verandert naar Welke koffie wil je? Iedereen heeft nu zijn eigen koffiesmaken, koffiebeleving en voorkeur voor merken. Daarnaast moet de koffie uiteraard van topkwaliteit zijn van de beste arabica koffiebonen en bereid met echte melk.

Bron: HLN.be