Starbucks wordt concurrent Senseo en Nespresso


De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat de concurrentie aan met de Nespresso cups en Dolce Gusto Cups. De koffieketen brengt voor € 199,- de koffiemachine Verismo op de markt, vooralsnog alleen in Canada en de Verenigde Staten. Voortaan dus thuis ook thuis genieten van heerlijke Starbucks koffie.


In de machine gaan speciale Starbucks cupjes, Verismo pods. Deze pods zijn er in verschillende varianten, van espresso roast tot decaf blend. De latte is de meest bijzonderde pod omdat de 2 melkcupjess worden door de koffiemachine zelf worden verwerkt, dus een gebruiker hoeft zelf niet met warme melk aan de slag. Vergelijkbaar als bij de melkvariaties van de Dolce Gusto.


Markt van koffiecapsules 5,1 miljard euro groot

De totale waarde van de markt van de koffiecapsules wordt geraamd op 5,1 miljard euro. En de zogeheten premium single serve markt blijft flink doorgroeien, in 2011 met ruim 140 procent. Topman Howard Schultz van Starbucks is buitengewoon geïnteresseerd in deze unieke grote markt, maar wil niet bekend maken welk percentage hij van de markt met Starbucks wil inpikken. Nespresso is in deze markt marktleider en heeft dus veel te verliezen.


Volgens het magazine Bright komt Starbucks waarschijnlijk voorlopig in Nederland niet met de Verismo op de markt. In Nederland is alles rondom koffie al erg populair geworden en willen mensen verse koffiebonen en zijn pads en cups eigenlijk alweer passé.


Bron: Retaildetail.eu