Starbucks bestaat in 2011 40 jaar jaar en besluit met een verse blik de toekomst in te gaan. Als onderdeel van een rebranding is het logo iets aangepast. De naam Starbucks is uit het logo verdwenen en alle poespas zijn weggehaald. Wat overblijft is een frisse groene kleur en de herkenbare Sirene met golvend haar en 2 staarten.


In de loop van de jaren is het logo veranderd om te voorkomen dat bevolkingsgroepen beledigd zouden worden. Beledigd door de sirene in de gedaante van een zeemeermin met twee staarten. Oorspronkelijk had de sirene namelijk een ontbloot bovenlijf en was het onderlijf volledig zichtbaar. Later werden de borsten bedekt door haar en wederom later was de navel niet meer zichtbaar.


Het begon allemaal in Seatte. In een koffiewinkeltje werd uit koffiebonen verse koffie geschonken. Pas in de jaren 80 begonnen Starbucks met het serveren van espresso’s en andere koffie. En kwam er ook een nieuw logo. Met dit groene logo met de sirene heeft Starbucks de wereldwijde bekendheid gekregen die het nu heeft. Saillant details is overigens dat het originele logo nog steeds in gebruik is bij de eerste vestiging van Starbucks. In Seattle dus.


Volgens Starbucks zullen er vanaf de lente van 2010 meer veranderingen zichtbaar worden. Veranderingen die we volgens Starbucks vast leuk gaan vinden. Misschien meer vestigingen in Nederland?


Bron: Versheid.com