Theebar T2 door Unilever voor het eerst in Europa
Het Australische T2, in 2013 overgenomen door Unilever, opent haar eerste theebar in Europa. Londen is de gelukkige. Sinds de opkomst van de koffieketen Starbucks zijn de Britten aanzienlijk meer koffie gaan drinken dan thee. Met de opening van de T2-vestiging wil Unilever de Britten weer terugkrijgen naar thee.
T2 is een premium theeshop en theebar die een grote range theesoorten biedt, met bijbehorend servies en apparatuur. Typerend voor€T2 is het zwarte interieur met veel kleurige verpakkingen, gepresenteerd in wandkasten. In 2013 had T2 40 filialen in Australië en een omzet van zo’n 40 miljoen euro.
Na de opening in Londen wil Unilever nog enkele T2’s openen dit jaar in Groot-Brittannië. En daarna volgen volgens Kevin Havelock van Unilever meer landen. Volgens hem is er geen ontwikkelde stad in de wereld die geen goede omgeving is voor een T2 theebar.
Lipton het grootste theemerk ter wereld
Unilever is het haar merk Lipton de grootste verkoper van thee wereldwijd. En met T2 wil het klanten aanspreken die ook bereidt zijn om meer te betalen voor koffie. Volgens Unilever groeit de markt voor luxueze thee, premium thee genoemd, jaarlijks met 12 tot 14 procent.
De concurrentie op theegebied zit ook niet stil. Koffieketen Starbucks opende in oktober afgelopen jaar de eerste Teavana theebar, die moet uitgroeien naar de bekende koffiewinkels. En voor Douwe Egberts is thee in de nieuwe DE Coffee Kitchen een belangrijke pijler en in Rotterdam opende The Tea Lab enige tijd geleden.
Bron: Retaildetail.nl