De Koffie Top 100 van Misset Horeca opnieuw van start


Dit jaar organiseert Misset Horeca powered by Friesche Vlag opnieuw de Misset Koffie Top 100. Alle horecabedrijven die koffie serveren, van café tot hotel kunnen meedoen en laten zien hoe ze met koffie omgaan, zowel op technisch als commercieel vlak. De prijswinnaar wordt 9 september bekend gemaakt tijdens het Koffie Top 100 event bij Mereveld in Utrecht.


Afgelopen jaar won De Koffie Salon aan de Utrechtsestraat in Amsterdam. Volgens de vakjury van Misset omdat het bedrijf een geoliede koffiemachine was, volume en kwaliteit gaan hand-in-hand. En er gaan aardig wat koppen koffie per maand doorheen, zo’n 27.500 koppen koffie per maand. Koffie van het Italiaanse merk Buscaglione. En mede dankzij het winnen van de Koffie Top 100 2012 hebben ze een druk jaar achter de rug…


Als je als horecaonderneming meedoet dan krijg je in de eerste ronde een professioneel mystery-visit-bureau over de vloer. Zij gaan kijken naar de presentatie van de koffie, maar ook naar zaken als gastvrijheid, hygiene, sales etc. Het gaat dus niet alleen om de koffie, maar om een totaalindruk. Uiteindelijk blijven de 100 beste bedrijven over en die worden bezocht door een professionele vakjury, bestaande uit allerlei professionals die beroepsmatig met koffie bezig zijn. Bijvoorbeeld de bekende barista’s Joost Leopold en Jeroen Veldkamp. Tenslotte is er nog een derde ronde en daarin zit de Grand Jury die het uiteindelijke eindoordeel velt en dus 9 september de absolute winnaar bekend maakt.


Publiekprijs Koffie Top 100

Het publiek kan op Facebook ook stemmen op hun favoriete koffiezaak. Dit kan op de website Facebook Koffie Top 100. Alle deelnemers aan de verkiezing van de Misset Koffie top 100 krijgen raamstickers en tafelkaartjes om hun gasten te wijzen op de publieksprijs. Doppiouit Hilversum was in 2012 winnaar van de publieksprijs.


Ook geïnteresseerd om mee te doen? Schrijf u hier in.


Bron: Missethoreca.nl