Will.i.a.m en Nescafé Dolce Gusto bundelen krachten in campagne creativiteit
Koffiemerk Nescafé Dolce Gusto en Will.i.am hebben de krachten gebundeld met een campagne over de parallel tussen muziek en koffiecreatie. De komende 2 jaar is de Grammy-winnaar Will.i.a.m het gezicht van Nescafé Dolce Gusto, waarbij de artiest volop te zien is op de Facebook-pagina’s en de website van het koffiemerk en in commercials op TV.
Marketingmanager Nescafé Dolce Gusto Harm de Groot is enthousiast over de samenwerking, de campagne Creativity Reinvents the Classics, draait om creativiteit. De campagne draait om de kracht van creativiteit te laten zien om tot unieke kwaliteit te komen, door de parallel te trekken tussen muziek en koffie. Als je een hit wilt maken moet je creatief zijn, en dat geldt voor koffie net zo goed.
Centraal in de campagne staat de film waarin Will.i.am en Ola Persson elkaar interviewen, de artiest met de barista van Nescafé Dolce Gusto, en bespreken wat de overeenkomsten zijn tussen muziek en koffie maken. De twee zijn voor de film samen de Metroplos studio in Londen ingegaan, om met creativiteit klassiekers opnieuw uit te vinden. Will.i.am met zijn interpretatie van de hit van Otis Redding ‘Sittin On The Dock of the Bay’ en Nescafé Dolce Gusto met de transformatie van een klassieke kop koffie tot een ongekende beleving koffie beleving. Daarnaast is er een dubbelinterview met beiden waarin ze als experts in 4 stappen uitleggen hoe ze met hun creatieve touch de klassiekers in hun vakgebied opnieuw uitvinden.
Will.i.am en het koffiemerk passen volgens Nescafé Dolce Gusto goed bij elkaar omdat de artiest de positionering belichaamt die het koffiemerk heeft en het daarnaast ook nog eens heel goed kan uitleggen. Vanuit zijn creativiteit, zijn interesse in technologische innovatie en omdat hij onconventioneel is. En dat alles past goed bij de doelgroep van Nescafé Dolce Gusto: koffieliefhebbers die steeds vaker op zoek gaan naar hogere kwaliteit en verfijnde smaakbeleving in koffie.
Will.i.am
Will.i.am is een Amerikaanse rapper, zanger, danser, DJ, muziekproducent en acteur van Jamaicaanse komaf. De artiest, geboren als William James Adams op 15 maart 1975, is bij het grote publiek bekend geworden als één van de leden van The Black Eyed Peas. Maar daarnaast heeft hij als soloartiest met vele beroemdheden gewerkt, zoals Michael Jackson, Justin Bieber of Britney Spears. Om volledig te zijn, Will.i.am heeft zelfs een eigen kledinglijn, een eigen muzieklabel, werkt als director of creative innovation voor pc-onderdelenfabrikant Intel en zet zich vaak in voor goede doelen.
Nescafé Dolce Gusto
Dolce Gusto is een koffiemerk van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern Nestlé, waaronder ook koffiemerken als Nespresso en Nescafé vallen. Dolce Gusto is een koffiesysteem, geïntroduceerd in 2006, op basis van luchtdicht verpakte capsules, waardoor de koffie of thee in de capsules vers blijft. Deze Dolce Gusto capsules, of Dolce Gusto cups genoemd, zijn verkrijgbaar op Koffievergelijk en zowel geschikt om warme als koude drankjes maken. En allerlei verschillende variaties en smaken, zoals bijvoorbeeld een Dolce Gusto Latte Macchiato, een Dolce Gusto Tea latte of een Dolce Gusto Cappuccino light.
Bron: Adformatie.nl