Homovijandige organisatie start acties tegen Starbucks

Het Amerikaanse National Organization for Marriage (NOM) is met verschillende acties begonnen tegen de koffieketen Starbucks. Reden hiervoor is dat deze organisatie tegen legalisering is van het homohuwelijk. En juist de koffieketen Starbucks steunt de komst van het homohuwelijk.

De afgelopen maanden werd bekend dat de koffieketen Starbucks in diverse Amerikaanse staten financieel de lobby voor het homohuwelijk steunde. Daarom startte de NOM al snel met tegenacties, maar al snel bleek dat de publieke opinie nauwelijks te beïnvloeden was. In de Amerikaanse staten Maine, Maryland en Washington is een week geleden al het huwelijk voor homoparen goedgekeurd.

De NOM heeft inmiddels al aangekondigd om de koffieketen Starbucks in landen waar de koffiegigant actief is en waar men ook tegen het homohuwelijk is ‘outen’. Zo gaat de organisatie nu actief actievoeren in het Midden-Oosten. Nu is Qatar aan de beurt omdat dat land tegen het homohuwelijk is en Starbucks daar flink wil uitbreiden. Het volgende land in India omdat de koffieketen daar ook flinke groeiplannen heeft.

De National Organization for Marriage is een conservatieve organisatie die traditionele gezinswaarden hoog in het vaandel heeft staan en wordt op internet omschreven als een anti-homo organisatie. Het is een rijke organisatie die jaarlijks vele miljoenen inzet om te strijden voor idealen. En sinds 2007 is een belangrijk speerpunt de lobby tegen de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor paren van hetzelfde geslacht.

Bron: Gaysite.nl