Italiaanse koffiebrander Lavazza print gezichten en teksten op melkkoffies


Lavazza Ripple MakerDe Italiaanse koffiebrander Lavazza is dé koffieleverancier en officieel sponsor van alle vier de tennis Grand Slams: Australian Open, Roland Garros en de US Open. Al voor het zesde jaar op rij kunnen toeschouwers en spelers genieten van de echte Italiaanse levensstijl, het genieten van een authentieke Italiaanse espresso.

Melkkoffie met gezichten en teksten

Maar … het kan mooier. Lavazza heeft voor het eerst tijdens Wimbledon, het Londense tennistoernooi, de nieuwste generatie latte art laten zien, melkkoffies met gezichten of teksten. Niet alleen op de tennisbaan een glimp opvangen van Andy Murray, Novak Djokovic of Serena Williams, maar zie ze voortaan ook op je koffie.

Het koffiemerk is hiervoor een samenwerking aangegaan met de firma Ripples, het bedrijf achter de Ripple Maker. De Ripple maker maakt volgens het bedrijf met behulp van de gepatenteerde technologie ripples van elke mogelijke afbeelding. De Ripple Maker kan afbeeldingen, boodschappen, teksten en logo’s op melkschuim printen. Volgens Lavazza worden de ontwerpen op het melkschuim ‘geprint’ door miniatuur koffie-extract druppels.

Zie de video van de Ripple Maker op De Ripple Maker op Youtube
En de video van Lavazza op Wimbledom met de Ripple Maker

Wat gaat de rage worden op de volgende Grand Slam? De US Open die 29 augustus 2016 van start gaat? De beker voor de winnaar op je koffie? Een selfie met je favoriete tennisser/tennisster?

Lavazza en de tenniswereld

De tenniswereld en de wereld van Lavazza hebben meer gemeen dan je op het eerste gezicht zou bedenken. Uitmuntendheid in prestaties, innovatie en tradities staan centraal. Zowel in en rondom het tennis, als bij het familiebedrijf Lavazza. En het helpt natuurlijk voor de bekendheid van Lavazza als koffiemerk, dat tijdens de vier tennis Grand Slams op tientallen punten dagelijks duizenden kopjes Lavazza geschonken worden. En het past uitstekend binnen de doelstelling van Lavazza om de kwaliteit en het aroma van de echte authentieke Italiaanse over de wereld bekend te maken.

Bron: Foodclicks.nl en Lavazza koffie op Wimbledon 2015