Nespresso en Dolce Gusto de helft goedkoper? Het Zwitserse ITA Caffè Group komt met een prijsdoorbraak


Het Zwitserse ITA Caffè Group lanceert binnen afzienbare tijd koffiecapsules voor de Nespresso en Dolce Gusto capsules. Eigen ontwikkelde capsules die in nagenoeg alle bestaande espressomachines te gebruiken zijn, en… met een verkoopprijs die minimaal 55% lager ligt dan de huidige Nespresso en Dolce Gusto capsules.


De ITA Caffè capsules vervangen alle bestaande Nespresso en Nescafé Dolce Gusto capsules. Ook komt er een vervangende capsule voor de Nespresso Business apparaten. Het Zwitserse bedrijf verwacht binnen afzienbare tijd een aanzienlijk marktaandeel in de internationale espressomarkt te behalen en aan de gevestigde merken een gevoelige klap uit te delen. De capsules worden vooralsnog alleen in Zwitserland, Frankrijk en Nederland via internet verkocht.


Ita Caffè Group komt binnenkort met 2 smaken capsules. Later volgen er nog meerdere varianten.

De capsules voor de Nespresso apparaten gaan minder dan € 2,00 kosten voor 10 stuks. Ter vergelijking: de originele Nespresso capsules kosten € 3,60 voor 10 stuks en de L’Or EspressO capsules van Douwe Egberts € 3,09 voor 10 stuks. De capsules van Ita Caffè Group worden verkocht per 60 stuks, 6 dozen van ieder 10 stuks.


De Nescafé Dolce Gusto capsules worden ook stukken voordeliger bij Ita Caffè Group, namelijk € 2,75 voor 20 stuks. De huidige Dolce Gusto capsules kosten € 4,99 voor 16 stuks. Ook hier dus een forse prijsverlaging.


De koffie van ITA Caffè Group is Fairtrade en de blends samengesteld door internationale koffiespecialisten. Onafhankelijke koffiebranders hebben de koffie al als superieur beoordeeld. Van de netto winst zal ITA Caffè Group jaarlijks een vast percentage uitkeren aan de koffieboeren. Dit bedrag moet ten goede komen aan de leef- en werkomstandigheden van lokale koffieboeren en aan innovatieprojecten gericht op duurzaamheid.


De lancering staat gepland voor december 2011 op de Zwitserse markt. Daarna zullen de capsules naar Frankrijk en Nederland komen. De merknaam blijft voorlopig nog geheim, maar voor de introductie staan grote mediacampagnes gepland. De andere landen in Europa en de Verenigde Staten komen later aan de beurt.


Hou deze site in de gaten, wij zullen u op de speciale ITA Caffè Group pagina van alle ontwikkelingen op de hoogte houden.


Bron: Maussen