Het koffiemerk Segafredo wil alle aandelen van de op de rand van een faillissement balancerende club Bologna overnemen. De Italiaanse Serie A club Bologna lijkt hiermee gered van de ondergang.
Het bestuur van Bologna moet vrijdag 17 december 2010 de overname nog wel goedkeuren.
In de competitie heeft de club al een punt aftrek gekregen wegens een betalingsachterstand. En er dreigen nog eens twee punten aftrek omdat de spelers al vier maanden geen salaris hebben gekregen.
Het trefwoord Slow Coffee is gekozen door de juryleden van foodlingo, Ronald de Nijs van Zestz, Marjan Ippel (auteur van What (not) toe at 2011) en journalist Ronald Hoeben, tot hét culinaire trefwoord van 2011.
Met Slow Coffee wordt bedoeld dat de versgemalen koffiebonen alle tijd krijgen om hun smaak aan het traag doordruppelende water te geven. Dit kan op verschillende zetmethodes zoals filterkoffie of caffetiere.
Het jaar 2010 is volgens de juryleden van foodlingo überhaupt het ‘jaar van de koffie’. De herontdekking van filterkoffie en andere zetmethodes voor koffie. Was de afgelopen jaren de snelheid om een heerlijk kopje koffie te bereiden belangrijk, nu is smaak en kwaliteit steeds belangrijker geworden.
Verdubbeling aantal werknemers in fabriek Dolce Gusto
De Dolce Gusto fabriek in Girona verdubbelt bijna het aantal medewerkers, van 100 naar 180, vanwege de forse productietoename van de koffie capsules. De fabriek van Nestlé is operationeel sinds september 2009 en gaat eind 2010 afsluiten met een totale productie van 400 miljoen koffiecapsules, 400 miljoen kopjes koffie.
Naast de fabriek in Girona heeft Nestlé nog een fabriek voor de Dolce Gusto capsules in Tutbury in Groot Brittannië. In deze fabriek zijn ook de eerste koffiecapsules gemaakt.
In totaal zijn er 16 variaties Dolce Gusto, 14 warme en 2 koude smaken. De bekendste smaken zijn de Espresso Intenso, Caffe Lungo, Cappuccino, Cappuccino Ice en Chococino.
Geniet nu van een heerlijke Nescafé Cappuccino voor uw Senseo koffiemachine.
Op Try Now van TNT Post kunt u gratis een pakje koffiepads Nescafé Cappuccino aanvragen. Een perfecte trio van koffie, melk en een unieke volle melkschuimlaag.
Het aanbod is geldig zo lang de voorraad strekt.
Koffievergelijk.nl is een koffiespeciaalzaak op internet waar u meerdere merken en smaken met elkaar kunt vergelijken en kopen. De grote voordelen van Koffievergelijk.nl zijn scherpe prijzen, snelle en goedkope levering (veelal binnen 24 uur en slechts €3,95) en een groot assortiment.
Volgens Douwe Egberts gingen er in 8 maanden tijd al 90 miljoen L’OR EspressO capsules over de toonbank. Belangrijkste redenen? Goedkoper en ook in de supermarkt verkrijgbaar.
De capsules zijn beschikbaar in 4 varianten:
- een milde Delizioso
- een medium Splendente
- een krachtige Forza
- een cafeïnevrije Decaffeinato
Alle cups zijn gevuld met 100% Arabica koffie , volledig UTZ Certified, dus duurzaam.
De prijs voor alle varianten is € 3,09 per doos van tien capsules. Dus € 0,31 per kopje koffie. Bij Nespresso betaal je tussen de € 0,33 en € 0,37 per capsule.
De capsules zijn voorlopig alleen in Douwe Egberts winkels verkrijgbaar, In onderstaande plaatsen zit een Douwe Egberts winkel:
Amsterdam
Arnhem
Breda
Den Haag
Eindhoven
Enschede
Groningen
Haarlem
Joure
Maastricht
Rotterdam
Utrecht
Venlo
Uit onderzoek van de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) is gebleken dat 21% van alle geteste glazen van niet gehard glas onvoldoende hittebestendig zijn. Onder deze 21% zaten zowel glazen van een merk als merkloze glazen.
Koffie of thee wordt heet geserveerd en bij hete dranken komt glasbreuk geregeld voor. En als het fout gaat is er vaak sprake van tweedegraads brandwonden.
Het VWA adviseert glazen van gehard glas of glas gemaakt van boorsilicaat of om hete vloeistof alleen in te schenken wanneer het glas bijvoorbeeld op een dienblad staat.
Geharde glazen (of boorsilicaat) is te herkennen aan een sticker op de verpakking of het glas waarop hittebestendig, tempered of heat resistant staat. Controleer ook altijd even voor gebruik of er geen haarscheurtjes of barsten in het glas zichtbaar zijn.
Op Koffievergelijk worden alleen hittebestendige Illy koffiekopjes verkocht.
Lavazza strikt Julia Roberts voor 1,2 miljoen dollar
Het Italiaanse koffiemerkLavazza heeft Julia Roberts gestrikt om reclame voor het koffiemerk te gaan maken.
Voor een bedrag van 1,2 miljoen dollar zal Julia Roberts glimlachend op de spot te zien zijn. Uiteraard na het drinken van een heerlijke kopje Lavazza koffie.
Het filmpje speelt zich af in de hemel, inderdaad net zoals bij Nespresso. De schilder Sandro Botticelli moet de Amerikanse actrice vastleggen als Venus.
Hij slaagt maar niet in deze missie, totdat… Julia Roberts een heerlijk kopje Lavazza kopje krijgt, de hemelpoorten gaan direct open en Julia Robert toont de wereld haar betoverende glimlach.
Na George Clooney met zijn slogan: “Nespresso, what else”, Al Pacino als gezicht voor het koffiemerk Vittoria en Reinout Oerlemans voor Douwe Egberts dus weer een nieuw gezicht.