Wij maken gebruik van cookies om deze website voor u te optimaliseren. Lees meer over ons privacybeleid.
Koffiekopje beïnvloedt smaak van koffie
De kleur van een koffiekopje heeft invloed op de smaak van koffie. Koffie bijvoorbeeld te bitter? Giet dan je koffie over in een blauw kopje, blauw leidt namelijk tot een zoetere smaak.
Wetenschappers van de Federation University Australia en de Universiteit van Oxford hebben dit aangetoond. Zij deden een studie naar de invloed van de kleur van het kopie waarin je je koffie drinkt op de smaak van het warme drankje. Blauw leidt tot een zoetere smaak van de koffie en wit maakt het juist weer extra bitter.
De wetenschappers zijn het onderzoek gestart na melding van een barista, die aangaf dat klanten zijn koffie in witte kopjes te bitter vonden. Als je koffie te bitter is, hoef je geen extra suiker toe te voegen voor een zoetere smaak. Giet je koffie over in een blauw kopje en de koffie smaakt echt minder bitter.
Het onderzoek werd gedaan door 36 te trakteren op koffie in drie verschillende kleuren kopjes: een blauwe, een transparante en een wit exemplaar. Het experiment wees uit dat de sterke smaak van koffie het meest tot uiting komt in een wit kopje. De personen die koffie uit een blauwe kop dronken gaven aan dat de koffie zoet smaakte. De onderzoekers vermoeden dat mensen de bruine kleur van koffie associëren met een bittere smaak. En doordat wit sterk contrasteert met bruin kan de bittere smaak intens worden ervaren.
Kleur koffiekopjes belangrijk
De kleur van een koffiekopje is dus wel degelijk belangrijk voor de smaak en niet alleen voor een mooi uiterlijk. Deze studie heeft aangetoond dat de kleur van een mok het aroma van de koffie beïnvloedt. Voor eigenaren van koffiebars dus belangrijk om de kleur van de kopjes zorgvuldig te kiezen. De juiste kleur kan het verschil zijn tussen een eenmalige klant en mensen die terugkomen in de koffiebar.
Bron: GVA.be
Cadeaubonnen van Koffievergelijk
Nieuw bij Koffievergelijk: de cadeaubon. Een cadeaubon van Koffievergelijk is hét ideale cadeau om te geven of te krijgen. Zelf iets uitkiezen uit het gehele assortiment van Koffievergelijk. In een waarde van € 10,-, € 15,- of € 50,-.
Een cadeaubon van Koffievergelijk is een leuke cadeautip en is geldig op het gehele assortiment van Koffievergelijk. De cadeaubon is voorzien van een unieke kortingscode en onbeperkt houdbaar. Er kunnen meerdere cadeaubonnen tegelijk worden ingewisseld. Dus voor bijvoorbeeld een korting van € 25,- kan er een cadeaubon van € 10,- en € 15,- worden ingeleverd.
Om een cadeaubon te gebruiken dient u de geselecteerde producten in de winkelwagen te plaatsen. Tijdens het betaalproces vult u de exacte code (of code’s) van de cadeaubon in bij het veld ‘kortingscode’ en klikt u op verzilveren. Is het totaalbedrag hoger? Dan kan het resterende bedrag met één van de andere betaalmethoden worden afgerekend. Een cadeaubon is niet inwisselbaar voor contant geld en dient in één keer te worden besteed.
Mooie cadeaubon in een feestelijke envelop
De cadeaubon ziet er prachtig uit en wordt verpakt in een feestelijke envelop naar het gewenste afleveradres verzonden. En besteld u alleen een cadeaubon? Dan wordt deze uiteraard kosteloos verzonden.
Tassimo en Rainforest Alliance
Tassimo, het nieuwste merk van Nederland, geeft je met één druk op de knop een grote variatie aan warme dranken als koffie, thee of chocolademelk. En de koffie is niet alleen heerlijk, maar ook afkomstig van koffieplantages die Rainforest Alliance gecertificeerd zijn. Elke kopje Tassimo koffie is dus milieuvriendelijk en sociaal verantwoord.
Rainforest Alliance
Het keurmerk Rainforest Alliance staat voor eerlijke handel en duurzame productie van bijvoorbeeld koffie, thee en bananen. Rainforest is een wereldwijde milieuorganisatie die, in tegenstelling tot Max Havelaar, geen prijsgaranties aan boeren heeft. Maar het leidt bedrijven op, helpt bij het verduurzamen van de inkoop, arbeidsvoorwaarden etc. Alle informatie over Rainforest Alliance keurmerk.
Met het drinken van Tassimo koffie ondersteun je de bescherming van de rechten en het welzijn van plantagemedewerkers. En draag je bij aan een verbeterde kwaliteit van leveren voor de boerengemeenschappen. Daarnaast is bescherming van biodiversiteit één van de redenen dat Tassimo voor Rainforest Alliance gecertificeerde koffie heeft gekozen. Behoudt van bedreigde diersoorten en bosomgevingen. Daarnaast draagt de goede zorg voor het milieu en het helpen van koffieboeren bij aan producten met de beste en hoogste kwaliteit.
Tassimo Oreo
De nieuwste smaak van Tassimo is de Tassimo Oreo. Een heerlijke warme drank met de smaak van Oreo koekjes. Het merk Oreo bestaat al sinds 1912, een koekje dat bestaat uit twee ronde chocoladekoekjes met daartussen een zoete, witte en zachte vulling. De koekjes hebben afgelopen jaren een ware cultstatus bereikt. En nu dus als smaak voor de Tassimo machine.
Bron: Koffievergelijk.nl
Afvallen door koffie
Liefhebber van koffie en daarnaast willen afvallen? Goed nieuws, koffie kan helpen. Het chemische bestanddeel chlorogeenzuur in koffie helpt bij het voorkomen van gewichtstoename. De bloedsuikerspiegel blijft op peil en je lever blijft gezond door het bestanddeel chlorogeenzuur.
Eerdere studies hebben al aangetoond dat de consumptie van koffie ook het risico op chronische ziekten als diabetes en hartkwalen kan verlagen. Kortom, alleen maar voordelen aan het drinken van koffie. Het bestanddeel chlorogeenzuur bevindt zich in grote hoeveelheden in koffie, maar zit daarnaast ook in fruitsoorten en groenten zoals peren, appels, tomaten en bosbessen.
Overgewicht en koffie
Chlorogeenzuur is een krachtig antioxidant dat ontstekingen beperkt. En als gevolg van chronische ontstekingen ontstaan vaak ziekten met overgewicht. Dus wanneer ontstekingen kunnen worden gecontroleerd door het zuur, kan de schade door overgewicht misschien uitgesteld of beperkt worden. Maar volgens onderzoekers is er nog meer onderzoek nodig naar het bestanddeel. En wordt afgeraden dus plotseling veel koffie te gaan drinken om overgewicht tegen te gaan.
Afvallen uit een flesje
Nestlé, het grootste voedingsconcern te wereld, is druk met bezig met iets baanbrekends, sport in een flesje. Het concern is wereldwijd bekend met merken als KitKat, Nespresso en Dolce Gusto. En nu doet het research naar het enzym AMPK dat de energiestofwisseling van het lichaam regelt. Ze proberen om de vetverbranding die ontstaat tijdens het sporten met het enzym AMPK na te bootsen.
Dus in de toekomst niet alleen afvallen met koffie, maar zelfs ook nog met een flesje. Het enzym is ideaal geschikt voor mensen die niet in staat zijn om intens te sporten. Bijvoorbeeld bejaarden, mensen met overgewicht of mensen met beperkte mobiliteit kunnen dan met een flesje het effect van sport imiteren.
Bron: MSN.com
Like Koffievergelijk op Facebook en maak kans op een Illy Y3 koffiemachine
Ben jij ook liefhebber van heerlijke Illy koffie? Zuivere arabica koffiebonen en koffie van hoge kwaliteit. Maak nu kans op een Illy Y3 koffiemachine.
Like Koffievergelijk op Facebook en vertel waarom JIJ deze Illy Y3 koffiemachine zou willen winnen. De koffiemachine is geschikt voor Illy MIE capsules, ook wel IperEspresso capsules genoemd. Een mooie functionele, smalle machine én eenvoudig in gebruik. Een capsule en één druk op de touch-icoon en u krijgt een heerlijke Italiaanse koffie met een fluweelachtige crèmelaag.
Actievoorwaarden Deze actie loop t/m zondag 30 november 23.59 uur. Dan geeft Koffievergelijk, onder al haar likers, degene met de leukste reactie een GRATIS Illy Y3 koffiemachine. Uiteraard gratis thuisbezorgd.
Illy koffie
Illy is wereldwijd één van de meest gedronken koffiemerken. Dagelijks worden er ruim 6 miljoen kopjes Illy koffie wereldwijd geschonken. Het Italiaanse bedrijf bestaat als sinds 1933 en is nog steeds een familiebedrijf. Illycaffè wordt de koffie ook wel genoemd wordt in meer dan 140 landen verkocht en alle koffie’s bestaan uit zuivere soorten Arabica koffiebonen.
Illy MIE capsules
De Illy Y3 koffiemachine is een koffiemachine voor Illy MIE capsules, ook wel IperEspresso capsules genoemd. De capsules, voluit Metodo IperEspresso genoemd, zijn uitgevonden en gepatenteerd door de Italiaanse koffiebrander Illy. In een capsule zit exact de juiste hoeveelheid koffie, zodat hij onder druk gemend met water zorgt voor een heerlijke koffie. Een koffie met barista kwaliteit, met een stevige en lang aanhoudende aroma.
De Illy MIE capsules zijn er in 10 verschillende smaken. Rood en zwart voor een gewone en krachtige espresso, blauw voor een lungo (gewone koffie) en groen voor een cafeïnevrije koffie. Daarnaast ook in de 6 soorten Illy Monoarabica, koffie uit specifiek één land of streek. Hierbij ons assortiment Illy MIE capsules.
Koffieketen Starbucks heeft grote belastingvoordelen in Nederland
De grootste koffieketen ter wereld Starbucks geniet van grote belastingvoordelen in Nederland. De belastbare winst, zogenaamde rulings genoemd, is tot minimale proporties teruggebracht. Alles in overleg met de Belastingdienst. Maar… de Europese Commissie vermoedt dat dit een vorm van verboden staatssteun is en onderzoekt de zaak.
Nederland geeft volgens de Europese Commissie staatssteun aan de Amerikaanse koffieketen Starbucks. Het belastbare inkomen va Starbucks is volgens de Europese Commissie door Nederland niet goed berekend. De koffieketen heeft een bedrijf (vennootschap) in Nederland die koffiebonen voor de hele keten roostert en distribueert. Dat bedrijf verkoopt vervolgens de koffiebonen aan vestigingen in andere landen.
Volgens de commissie wordt er te weinig winst aan het Nederlandse bedrijf toegekend. En daardoor kon de Belastingdienst minder belasting heffen dan eigenlijk zou moeten. Een rekenvoorbeeld van de commissie voor één jaar. In het jaar 2010/2011 had de vestiging in Nederland, Starbucks Manufacturing EMEA BV geheten, een belastbare winst van 1,4 miljoen euro, conform afspraken gemaakt met de Nederlandse Belastingdienst. De Europese Commissie komt echter op een belastbare winst van 13 miljoen. Dus … in plaats van de betaalde belasting van 338 duizend euro moet eigenlijk het tienvoudige betaald worden.
Belasting terugbetalen door Starbucks?
De Europese Commissie in Brussel is maanden intensief bezig geweest de deal van de koffieketen met de Nederlandse belastingdienst te onderzoeken. Een officieel eindoordeel moet nog komen, maar het zou kunnen resulteren in een flinke nabetaling van onterecht gekregen belastingvoordeel door Starbucks. Minister Dijsselbloem van Financien heeft al aangekondigd dat als de afspraken tegen de Europese regels zijn, hij direct actie gaat ondernemen. Nederland moet geen belastingparadijs worden.
Bron: Nos.nl
Like Koffievergelijk.nl op Facebook en maak kans op een Princess theepakket
Ben jij ook liefhebber van heerlijke en eerlijke thee? Maak nu kans op een Princess theepakket: 8 verschillende soorten thee en een Princess theedoos. Like Koffievergelijk.nl op Facebook en vertel waarom JIJ dit leuke Princess theepakket zou willen winnen.
Actievoorwaarden Deze actie loop t/m zondag 16 november 23.59 uur. Dan geeft Koffievergelijk.nl, onder al haar likers, degene met de leukste reactie een GRATIS Princess theepakket. Uiteraard gratis opgestuurd.
Princess
Princess thee is een biologische thee met het Max Havelaar keurmerk. Het merk staat voor lekker en is 100% fair. Princess bestaat al sinds 1818 en selecteert de beste hand geplukte theeblaadjes uit de mooiste theegebieden ter wereld. Thee dus van hoge kwaliteit.
De smaken Princess thee
Koffievergelijk verkoopt 8 smaken Princess thee. De thee is allemaal geschikt voor 1 kopje, per zakje verpakt a 1,5 gram. Dus ook uitstekend in kantooromgevingen. De volgende smaken worden door Koffievergelijk verkocht: Princess bosvruchten Princess citroen Princess earl grey Princess Engelse melange Princess groene thee Princess kaneel Princess rooibos Princess rooibos honing Princess thee assortidoos met 8 smaken
Noorderlingen dé koffiedrinkers van Nederland
Koffie wordt het meest gedronken in de 3 Noordelijke provincies van Nederland: Groningen, Friesland en Drenthe. Koffie heeft een aandeel van 28 procent van het dagelijks drinkgedrag in het Noorden van Nederland en in de rest van het land is dat ‘slechts’ gemiddeld 23 procent. West-Nederland 24 procent, Oost-Nederland 23% en Zuid-Nederland 24%.
In de regio’s Amsterdam, Den Haag en Rotterdam wordt er aanzienlijk minder koffie gedronken dan in de rest van Nederland, namelijk in slechts 18 procent. In plaats van koffie wordt in er in deze steden meer sap, alcohol, frisdrank en zuivel gedronken. In de grote steden wordt er binnen de groep koffieconsumptie van 18 procent meer variaties gedronken als cappuccino, latte macchiato of espresso.
Nestlé
Het grootste voedingsmiddelenconcern van de wereld, het Zwitserse Nestlé, heeft dit allemaal onderzocht in een grootschalig onderzoek naar het drinkgedrag onder maar liefst 2.000 Nederlanders. Gezamenlijk goed in het onderzoek voor 27.000 drinkmomenten. Nestlé kennen wij vooral van de merken Nescafé, Nespresso en Dolce Gusto.
Nederland als koffieland
Nederland is wereldwijd koploper, nergens ter wereld wordt er dagelijks zoveel koffie gedronken als in Nederland. Maar liefst 2,4 koppen per dag per hoofd van de bevolking. En volgens onderzoeksbureau Euromonitor is nummer 2 Finland met 1,8 koppen per dag en nummer 3 Zweden met 1,4 koppen per dag.
Producten 1 tot 10 van 11 in totaal
- U lees momenteel pagina 1
- Pagina 2
- Pagina Volgende
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- oktober 2021
- september 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- januari 2021
- december 2020
- November 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- November 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- November 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- November 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- November 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- december 2015
- November 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- November 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- November 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- November 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- November 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- November 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010