Wij maken gebruik van cookies om deze website voor u te optimaliseren. Lees meer over ons privacybeleid.
Koffie verlaagt kans op endometriumkanker
Minimaal vier kopjes koffie per dag kan bij de vrouwen de kans op endometriumkanker tot 25% verminderen ten opzichte van vrouwen die minder dan één kopje koffie per dag tot zich nemen. Bij cafeïnevrije koffie of thee is dit niet ontdekt.
Bij vrouwen is endometriumkanker de meest voorkomende type kanker van de voortplantingsorganen.
De Harvard School of Public Health heeft een omvangrijke studie uitgevoerd waaraan meer dan 67.000 vrouwen meededen. Endometriumkanker werd bij 672 van deze vrouwen geconstateerd in 25 jaar.
Bron: Gezondheid.be
Waar wordt op een NS station de beste cappuccino geschonken?
Een heerlijke cappuccino, wie drinkt het niet? Jaarlijks worden er in Nederland zo'n miljard koppen cappuccino koffie buitenshuis gedronken. Vara Kassa deed onderzoek waar op de stations Utrecht CS en Amsterdams de lekkerste cappuccino te krijgen is.
Een goede cappuccino bestaat uit een shot goede espresso gecombineerd met warme opgeschuimde melk met een laag schuim. De vakterm voor schuim, dat bestaat uit hele kleine belletjes, is microfoam. Bij een goede cappuccino drink je espresso en schuim tegelijk, vaak echter drink je eerst espresso en blijft er een laag schuim in de beker achter.
De naam cappuccino komt uit de tijd van de Kapucijner monniken. Bekijk maar eens een cappuccino van bovenaf, je hoort dan wit schuim met een bruine rand er omheen te zien. En dat lijkt op het keppeltje met haar er omheen van de monnik.
Het onderzoek is uitgevoerd door de barista's Esther Maasdam van MobiCcino en Joost Leopold van de koffieschool. Een barista is een gediplomeerd persoon in het maken van vele verschillende soorten koffie, zoals espresso, cappuccino, latte macchiato etc.
Op de stations worden alle ketens uitgebaat door de dochteronderneming van de NS Servex. De eigen ketens van Servex zijn bijvoorbeeld Julia's, Kiosk, De Broodzaak en Shakies. Daarnaast zijn de ketens die ook op de stations gevestigd zijn Ah to go, Burger King, Starbucks, Hema en McDonalds ook meegenomen in de test.
De top 3: 1. Julia's (prijs cappuccino €2,50). Espresso van goede kwaliteit maar helaas niet vermengd met de koffie. Maar wel een erg mooie basis voor een cappuccino.
2. Shakies (prijs cappuccino €2,00) Espresso kon iets beter want was te waterig, maar het melkschuim was top, stevig en glad.
3. Hema (prijs cappuccino €1,75) Espresso was iets te overheersend maar wel goed verkend met het schuim.
Bron: Kassa.vara.nl
Espresso XO wordt concurrent van Nespresso en Nescafé
Het Zwitserse ITA Caffè Group gaat naar verwachting in april 2012 in Nederland, na uitrol in Zwitserland en Frankrijk, haar nieuwe espressomerk Espresso XO op de markt brengen. Deze eigen ontwikkelde koffiecapsules zijn geschikt voor nagenoeg alle huidige espressoapparaten, zowel de Nespresso en Nescafé Dolce Gusto. De prijs van de capsules zal minimaal de helft zijn van de gevestigde merken. Dit betekent dat er op de internationale koffiecapsules markt een grote concurrent bijkomt. De ITA Caffè Group verwacht met deze capsules op redelijk korte termijn een belangrijk marktaandeel te krijgen in de internationale espressomarkt.
De ITA Caffè Group ontwikkelde naast de vervangende Espresso XO voor alle huidige Nespresso en Nescafé Dolce Gusto capsules ook een vervangende Espresso XO capsule voor de Nespresso Business capsule. In het begin komen er twee varianten op de markt en meerdere smaken zullen komen. De prijs zal per 10 capsules liggen onder de € 2,00. Bij Nespresso is € 3,60 en de L’Or capsules van Sara Lee/DE kosten € 3,09 in de winkel. De Espresso XO capsules worden alleen nog via internet verkocht per 60 stuks, 6 dozen van 10 stuks. De dozen wordt kosteloos verzonden bij een bestelling vanaf 180 stuks.
De Gusto XO zal stevig gaan concurreren met de Nescafé Dolce Gusto door middel van een prijs van € 2,75 voor 20 stuks. De capsules van Nescafé Dolce Gusto liggen in de supermarkt voor € 4,99 voor 16 stuks. De Gusto XO capsules worden per 20 stuks verkocht en worden gratis verzonden bij een bestelling vanaf 100 stuks.
De Espresso XO business capsules zullen verkocht worden voor € 12,00 per 50 stuks. Bestellingen boven de 200 capsules worden kosteloos verzonden. Bij Nespresso is dat € 18,00 voor 50 stuks. Horeca en de zakelijke markt met espressoapparaten en pistonmachines zullen met de Espresso XO business ruim 30% besparen.
Fairtrade koffie
Espresso XO is fairtrade koffie en de blends zijn samengevoegd voor internationaal bekende koffiedeskundigen. De blends zijn als superieur bevonden door onafhankelijke koffiebranders. ITA Caffè heeft een jury gevormd van Nederlandse deskundigen om de kwaliteit van haar espresso’s te recenseren voor de lancering op de Nederlandse markt. Oud Sales Directeur van Nespresso Business-to-Business Nederland Werner Borel was lid van dit testpanel, vanwege zijn jarenlange loopbaan binnen de koffiebranche.In december 2011 is de ITA Caffè Group op de Zwitserse markt begonnen met consumenten testpanels voor Espresso XO. De verkoop gaat daar waarschijnlijk in februari 2012 van start. Frankrijk en Nederland zullen hierna volgen. De overige espresso consumerende landen in Europa en de Verenigde Staten zullen daarna volgen. De eigen espresso XO apparaat zal in september 2012 op de markt komen via internetverkoop.
Voor alle informatie zie de pagina over de ITA Caffè Group
Bron: Maussen.com
De meest voorkomende techniek is het weken van de groene bonen in het chemische oplosmiddel DiChloorMethaan (DCM). Dit oplosmiddel is goedgekeurd voor de voedingsmiddelenindustrie.
Het DCM wordt onttrokken als de cafeïne is verdwenen. Mogelijke resten van het oplosmiddel worden daarna verdampt door de bonen te stomen. Na het stomen volgt het brandingsproces van de bonen en zal dus ook het restant van het DCM verdwijnen. De mogelijke overgebleven DCM is zo minimaal dat er geen gezondheidsrisico’s zijn.
Biologische koffie wordt via de koolzuurtechniek cafeïnevrij gemaakt. Koolzuur wordt door de koffiebonen geperst die zijn ondergedompeld en uitgezet in water. De cafeïne en koolzuur bevestigen zich aan elkaar en verdampen samen door middel van verhitting. Deze techniek is prijziger.
Bron: Refdag.nl
EARTH Coffee… een origineel en doordacht horecaconcept
Sinds 2011 is EARTH Coffee op de markt in samenwerking met koffiebranderij Mocca d’Or. Het is biologisch en bestaat uit 100% arabica koffiebonen uit Peru, Guatemala en Nicaragua. EARTH Coffee is goed voor alle koffievarianten en een echte smaakervaring.
Het idee achter EARTH Coffee is dat horecabedrijven een aandeel kunnen leveren aan een betere wereld. Verantwoord Maatschappelijk Ondernemen is steeds belangrijker geworden binnen de ondernemerswereld. Het EARTH Concepts doneert 100% netto winst aan waterprojecten wereldwijd. Via de Mocca d’Or Foundation worden duurzame projecten, die zorgen voor betere leefomstandigheden van koffieboeren op de plantages, ook geholpen.
In het verpakkingsmateriaal van EARTH Coffee zit geen aluminium of PVDC en is milieuvriendelijk, duurzaam en voldoet aan alle kwaliteitseisen. Er zitten geen zware metalen in de inkt. De kunststoflagen van het verpakkingsmateriaal bevat een fijn laagje EvoH, dit zorgt ervoor dat de smaak en versheid van de bonen optimaal beschermt wordt. Dit alles past in een verantwoord koffieconcept.
EARTH Coffee wordt volgens de Mocca d’Or slowroast werkwijze gebrand, dus extra langzaam. Perfecte smaak en kwaliteit blijft hiermee behouden.
EARTH Coffee is leverbaar als koffiebonen en filterkoffie. Daarnaast is er ook een mooie trendy servieslijn verkrijgbaar. Tevens zijn er suikersticks en melk in cups die natuurlijk biologisch zijn. Dit alles zorgt voor een compleet concept.
Wat biedt EARTH Coffee: - verrukkelijke koffie van topkwaliteit voor alle denkbare koffievarianten; - een mooie presentatie van uw koffieproduct; - een product waar u verantwoord mee kunt ondernemen tegen minimale inzet; - een totaalpakket dat u compleet kunt gebruiken of als aanvulling op uw huidige lijn.
Bron: Earthwater.nl
Een betere voetballer door koffie
Cafeïne gecombineerd met koolhydraten (bijvoorbeeld uit bruin brood, aardappelen, rijst en fruit) maken je een betere voetballer.
Uit onderzoek van de Sheffield Hallam University blijkt dat deze combinatie niet alleen het uithoudingsvermogen en de reactietijd van voetballers verbetert, maar ook de precisie en de technische vaardigheden.
De onderzoekers testen in 3 gesimuleerde voetbalwedstrijden de spelers op zaken als behendigheid, dribbelen, koppen, accuraat kunnen schieten en sprinten. De combinatie van cafeïne en koolhydraten zorgde ervoor dat de spelers die cafeïne hadden gebruikt intensiever konden sprinten en accurater konden schieten en dribbelen.
De onderzoekers adviseren voetballers om voor de wedstrijd en in de pauze een met cafeïne verrijkt koolhydratendrankje te drinken. Voetballers in de rust van de wedstrijd in de toekomst massaal aan de koffie in plaats van thee?
Bron: Gezondheid.be
1. Aroma's. Tijdens het branden van koffie komen er natuurlijke koffie aroma's vrij. Er bestaan wel duizenden soorten aroma's behorende bij verschillende smaakfamilie's als bitter, bloemen, kruiden, balsamico etc.
2. Branden. Bij het branden of roosteren van koffie's verandert de structuur van koffiebonen. Koffiebonen branden is vakwerk, bij te lang branden gaan de koffiebonen verloren. Bijvoorbeeld Engelsen houden van licht gebrande koffie en Italianen en Fransen houden van donker gebrande koffie.
3. Cichorei. Cichorei is een plant die in heel Europa groeit en vanaf de zeventiende eeuw werd de wortel van de cichorei geroosterd en toegevoegd aan koffie. Ook tegenwoordig zijn er mengelingen met koffie en cichorei, bereid met heet water of warme welk, die voor een heerlijk warm, gezond en licht verteerbaar drankje zorgen.
4. Blends. Er zijn twee soorten koffiebonen: Robusta en Arabica. Vaak worden er allerlei mengvormen van deze 2 soorten koffiebonen gemaakt vanwege de smaak, blends genoemd.
5. Body. De power van koffie, de intensiteit van de smaak, wordt ook wel body genoemd.
6. Cafetière. Een cafetière is een manier om koffie te zetten. Kokend water en gemalen koffie worden gemengd en door een filter naar beneden te drukken krijg je in het bovenste deel van de cafetière heerlijke verse koffie.
7. Caffè frappé. Een sterke koffie vermengd met roomijs, eventueel ook met slagroom. Is in Griekenland een ijskoude koffie met melkschuim, heerlijk om even af te koelen.
8. Caffè latte. Een sterke koffie met opgeklopte en gestoomde melk. (lijkt op een koffie verkeerd, maar dat is met warme melk).
9. Cappuccino. Italiaanse koffie voor 's ochtends. Sterke koffie vermengd met gestoomde melk en bestrooid met suiker, gemalen koffie of chocolade.
10. Decafeïne. Voordat koffiebonen worden geroosterd wordt het cafeïnehoudende bestanddeel al uit de groene boon verwijdert
11. Espresso. Sterke koffie (70ml-80ml) die in 20 seconden onder grote druk gemaakt wordt.
12. Espresso macchiato. Koude melk, daarboven opgeklopte melk met schuim en bovenop een espresso. De koffie wordt van onderen naar boven steeds donkerder en bevat bovenop een mooie witte schuimlaag.
13. Gemalen. Koffiebonen vermalen tot fijn gruis en direct klaar om in een machine gebruikt te worden.
14. Lungo of espresso americana. Sterke espresso verdund met water.
15. 147 liter koffie. Zoveel koffie drinken Nederlanders gemiddeld per jaar, is omgerekend ruim 3 kopjes per dag.
16. Oploskoffie. Wordt gemaakt van gebrande en gemalen koffiebonen. Enkel nog water toevoegen en je hebt direct koffie naar je eigen smaak (dosering koffie en water zelf te bepalen) en altijd vers.
17. Water. Is sterk bepalend voor de smaak van de koffie. Hoeveelheid kalk in het water is belangrijk, hoe minder kalk hoe zachter de koffie.
18. Slow koffie. Koffie gezet per kopje met vers gemalen koffiebonen en een koffiefilter, is de tegenhanger van espresso koffie.
19. Groene koffie. Koffiebonen zijn voor het branden groen van kleur, door het branden krijgen ze de bruine kleur. Er bestaan ook mixen van groene en gebrande koffie, de goede eigenschappen van de groene koffiebonen gecombineerd met de lekkere smaak van gebrande koffie.
20. Weense koffie. Koffie met warme melk. Kan ook vermengd worden met slagroom, eigeel, cognac, suiker of chocolade.
Bron: Eve&You
De Lavazza 2012 kalender met zelfportretten
Het Italiaanse koffiemerk Lavazza brengt jaarlijks een speciale Lavazza kalender uit. Waar veel mannen jaarlijks uitkijken naar de Pirelli kalender, wachten vaak veel vrouwen vol smart op de Lavazza kalender.
De kalender van het zeer bekende Italiaanse koffiemerk wordt jaarlijks gemaakt door bekende fotograven en dit jaar zijn het 12 zelfportretten van Lavazza fotografen.
Bekijk hier de 2012 editie.
Producten 591 tot 600 van 806 in totaal
- Pagina Vorige
- Pagina 1
- ...
- Pagina 58
- Pagina 59
- U lees momenteel pagina 60
- Pagina 61
- Pagina 62
- ...
- Pagina 81
- Pagina Volgende
- juni 2022
- mei 2022
- april 2022
- maart 2022
- februari 2022
- januari 2022
- december 2021
- oktober 2021
- september 2021
- juni 2021
- mei 2021
- april 2021
- maart 2021
- januari 2021
- december 2020
- November 2020
- september 2020
- augustus 2020
- juli 2020
- juni 2020
- mei 2020
- april 2020
- maart 2020
- februari 2020
- januari 2020
- december 2019
- November 2019
- oktober 2019
- september 2019
- augustus 2019
- juli 2019
- juni 2019
- mei 2019
- april 2019
- maart 2019
- februari 2019
- januari 2019
- december 2018
- November 2018
- oktober 2018
- september 2018
- augustus 2018
- juli 2018
- mei 2018
- april 2018
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- November 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augustus 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- November 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- december 2015
- November 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augustus 2015
- juli 2015
- juni 2015
- mei 2015
- april 2015
- maart 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- November 2014
- oktober 2014
- september 2014
- augustus 2014
- juli 2014
- juni 2014
- mei 2014
- april 2014
- maart 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- November 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augustus 2013
- juli 2013
- juni 2013
- mei 2013
- april 2013
- maart 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- November 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augustus 2012
- juli 2012
- juni 2012
- mei 2012
- april 2012
- maart 2012
- februari 2012
- januari 2012
- december 2011
- November 2011
- oktober 2011
- september 2011
- augustus 2011
- juli 2011
- juni 2011
- mei 2011
- april 2011
- maart 2011
- februari 2011
- januari 2011
- december 2010
- November 2010
- oktober 2010
- september 2010
- augustus 2010
- juli 2010
- juni 2010