Ga met Lavazza naar één van de shows van de Amsterdam International Fashion Week
Het Italiaanse koffiemerk Lavazza is sponsor van de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) en geeft voor verschillende shows die week 30 toegangskaarten weg. Daarnaast kan iedereen tijdens de Fashion Week genieten van de echte Italiaanse espresso ervaring met Lavazza. Locatie: Westergasfabriek te Amsterdam. Wanneer: 13 tot en met 17 juli 2011.
Op de AIFW showen bekende designers en aanstormende talenten hun allernieuwste modecreaties. De link tussen het Italiaanse Lavazza en de AIFW is makkelijk gelegd. Al jaren geeft Lavazza een eigen modekalender uit waarin wereldberoemde modefotografen en designers bijzonderde koffiemomenten vastleggen. Ook wel door Lavazza genoemd de Espress yourself lifestyle.
Dat de Italianen van koffie houden is bekend. Maar de Italianen zijn ook helemaal gek van het merk Lavazza. Maar liefst 78% van de Italianen drinkt Lavazza koffie. Meer informatie is te vinden op www.lavazza.com.
Laat hier je gegevens achter en maak kans op tickets voor bijvoorbeeld de show van Frans Molenaar, Hunkemöller of Quoc Thang.
Gaaf informatief filmpje over koffie, gemaakt door de Colin Grey. Volgens hem is er niets gevaarlijks aan het drinken van koffie.
Alles klinkt in het filmpje lekker kort door de bocht, maar de maker heeft alles grondig onderzocht. Tijdens het de week van het maken van dit filmpje heeft hij zelfs zijn cafeine levels in een grafiek bijgehouden. Koffie, oftewel de greatest drug ever.
Maker van dit filmpje met de razendsnelle voice-over is Colin Grey. Colin Grey is maker van vermakelijke en informatieve filmpjes over uiteenlopende onderwerpen als de kosten voor het Britse koningshuis en het verschil tussen Groot-Brittannië, Engeland en het Verenigd Koninkrijk.
Bron: nrcnext.nl
Sara Lee wil de marge op koffie verhogen door een combinatie van prijsverhogingen, kostenverlagingen en meer marge. De marges zijn dit jaar gedaald van 18% naar 14%.
Sara Lee produceert onder andere de Senseo koffiepads en Douwe Egberts koffie. Door te komen met innovaties bij gebrande en gemalen koffie wil Sara Lee de marges verbeteren. Deze beide productgroepen zijn goed voor 50% van de totale omzet van Sara Lee.
Ook zijn de plannen om de Senseo aan te passen, zodat deze moeilijker te kopieren is. Daarnaast worden het aantal landen aangepast waar Senseo verkrijgbaar is. Op dit moment is dat in 13 landen.
Bron: Profnews
Douwe Egberts gaat het voorbeeld van Starbucks in Amerika volgen. Er gaat namelijk spoedig koffie met verschillende smaken geintroduceerd worden.
Dat waren de woorden van Sara Lee topman Jan Bennink bij een bijeenkomst van de Deutsche Bank in Parijs op 18 juni. Volgens hem is het laaghangend fruit voor Douwe Egberts. Een pak Douwe Egberts koffie smaakt namelijk al tientallen jaren hetzelfde, dus tijd voor iets nieuws.
Ook met de koffiepads voor een Senseo onthult de topman plannen. De Senseo-pad moet unieker worden om kopieën tegen te gaan en het concept moet in meerdere landen verkocht gaan worden.
Topman Jan Bennink benadrukte ook nog eens de doelstelling om het op één na grootste koffie- en theebedrijf ter wereld te worden. Nestlé, bekend van Nespresso en Dolce Gusto is de grootste koffieverkoper ter wereld.
De doelstelling van Douwe Egberts zal behaald moeten worden door overnames. En volgens analisten zijn het Braziliaanse Café Bom Dia en het Zwitserse bedrijf Ethical Coffee potentiele overnamekandidaten.
Het huidige assortiment van Douwe Egberts op Koffievergelijk.nl is:
- Douwe Egberts Flowery Papua New Guinea
- Douwe Egberts Dark Roasted Spicy India
- Douwe Egberts Dark Roasted Spicy
Bron: VMT.nl
De Belgen hebben slow coffee ook helemaal ontdekt. De afzet van vers gemalen koffie is bij onze zuiderburen in 1 jaar verviervoudigd. En hoe meer mensen versgemalen koffie proeven, hoe meer mensen ook thuis overstappen naar slow coffee. Koffie zoals uit grootmoeders tijd, met een koffiemolentje.
Volgens Rob Berghmans van het Antwerpse Caffènation kunnen die koffiepads en –capsules de prullenbak in. Het aroma van versgemalen koffiebonen is overheerlijk, direct gebruiken belangrijk. Koffiearoma’s vervliegen namelijk enorm snel, al na een kwartier ben je 40% van de aroma’s kwijt.
De ouderwetse filterkannen herleven weer. En de verwachting is dat onder druk van barista’s en hun gasten ook de grote koffiemerken verplicht worden om weer koffiebonen in het assortiment op te nemen. In Nederland heeft Douwe Egberts de rode aardewerken koffiepot al weer van zolder gehaald.
In Nederland is de trend van slow coffee al langer zichtbaar. Al is niet iedereen de afgelopen jaren overgestapt naar koffiepads en –capsules en zijn er ook nog volop ongemalen koffiebonen te koop. En dat is in Belgie wel anders, waar je echt goed moet zoeken naar koffiebonen.
Maar waarom is dan toch ooit iedereen overgestapt op de koffiepads, -capsules of voorgemalen koffie? Volgens Berghmans komt dit doordat grote bedrijven de consument dit aangepraat hebben. De grote merken hebben doen geloven dat dat het beste was wat er op de markt verkrijgbaar was. Maar inmiddels weet de consument dus beter ..
Bron: Proost Magazine
Oostenrijkse onderzoekers hebben ontdekt dat koffie drinken goed is om kanker en hartziekten tegen te gaan.
De onderzoekers ontdekten dat koffie stimulerend werkt bij het aanmaken van antioxidanten door de aanmaak van het Nrf2 gen. Oxidanten zijn in staat om vrije radicalen te neutraliseren. Anders gezegd… ze beschermen de cellen in een lichaam tegen gifstoffen en chemicaliën die kanker en andere ziekten veroorzaken.
Het onderzoek van het Griffith Health Institute en de Universiteit van Wenen in Oostenrijk wordt in een volgende fase verder verdiept. Zoals waarom reageert het gen op koffie en waarom krijgen sommige mensen een grotere opkikker van koffie dan anderen. Professor Griffith hoopt er uiteindelijk achter te komen welke bestandsdelen van koffie de aanmaak van antioxidanten zo bevordert.
Bron: De Telegraaf
Bij Starbucks in de Verenigde Staten kunnen klanten tegenwoordig van tevoren hun koffie uitzoeken en betalen via de telefoon. Bij de balie hoef je vervolgens alleen nog de aankoop te scannen en klaar is kees.
In de eerste 9 weken dat dit systeem draait zijn er volgens Starbucks al 3 miljoen aankopen gedaan en betaald via de smartphone.
Van tevoren bestellen en betalen via de telefoon was al een tijdje mogelijk bij Starbucks met de Blackberry en iPhone app. Sinds deze week komt daar Android ook bij.
Met de Starbucks Card Mobile kunnen koffiedrinkers de dichtstbijzijnde Starbucks opzoeken, worden er aanbiedingen aangeprijs, kan het saldo worden gecontroleerd en aangevuld en … kan er dus heerlijke koffie mee worden gekocht. De koffie wordt afgerekend door een streepjescode voor de scanner te houden en vervolgens toont de app direct het overgebleven (koffie)saldo.
In de toekomst wil Starbucks NFC (near filed communication) gaan gebruiken als volgende stap in mobiel betalen. Maar dan zullen eerst alle telefoons voorzien moeten worden van NFC-chips en de winkels van een NFC-systeem. De beveiliging van betalen door je telefoon voor een apparaatje te houden is ook in Nederland een hot issue. Er lopen in Nederland pilot bij bijvoorbeeld Diergaarde Blijdorp en de Rabobank.
Bron: Webwereld
Sara Lee heeft de ambitie om de op één na grootste koffieverkoper ter wereld te worden. Deze duidelijke ambitie sprak de topman Jan Bennink uit tegen het Financiële Dagblad.
Op dit moment is Nestlé (onder meer bekend van de Dolce Gusto capsules)
de grootste koffieverkoper ter wereld, op de voet gevolgd door de huidige nummer twee Kraft (bekend van de koffiemerken HAG en Jacob). Sara Lee, producent van Senseo en Douwe Egberts zal dus de huidige nummer twee Kraft voorbijstreven. Volgens gegevensanalist Euromonitor International zal Sara Lee nog flink moeten groeien om op de tweede plek te komen. De afzet zal namelijk verdubbeld moeten worden.
Topman Bennink wil de groei onder andere bewerkstelligen door het overnemen van andere bedrijven. Al noemt Bennink geen namen. Analisten zien echter het Braziliaanse Cafe Bom Dia en het Zwitserse Ethical Coffee als voornaamste kandidaten voor Sara Lee om over te nemen.
Bron: Distrifood